Partner merytoryczny: Eleven Sports

Dudek i Przedpełski mogą spać spokojnie

Patryk Dudek i Paweł Przedpełski w sierpniu wywalczyli sobie awans do przyszłorocznego cyklu Grand Prix. Dokonali tego na silnikach najlepszego tunera świata - Ryszarda Kowalskiego. Od razu jednak pojawiło się pytanie czy w Grand Prix 2022 też będą mogli ścigać się na jego silnikach.

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
      reklama
      dzięki reklamie oglądasz za darmo
      Szybka kontra Ostafińskiego i Hynka. Co z Arged Malesą po awansie do PGE Ekstraligi/INTERIA.TV/INTERIA.TV

      Fachowiec z Cierpic ma od lat świętą zasadę, że ogranicza ilość zawodników z cyklu Grand Prix, którym przygotowuje silniki. Zależy mu bowiem na tym by móc porównywać się cały czas z konkurencyjnymi tunerami i dzięki temu cały czas się rozwijać.

      Kowalski mógłby robić silniki wszystkim

      Gdyby chciał, to prawdopodobnie mógłby robić sprzęt całej 15-tce stałych uczestników cyklu Grand Prix. Na palcach jednej ręki można by policzyć żużlowców z całego globu, którzy nie chcieliby zostać jego klientami. O kolejkach przed bramą warsztatu w Cierpicach krążą w środowisku żużlowym legendy. Nie ma się jednak co dziwić. Kowalski za swoje know-how tuningu silników GM zbiera ze wszystkich stron pochwały. - Takich prędkości na prostych w żużlu jeszcze nie widziano - zachwycał się np. latem Darcy Ward, były dwukrotny młodzieżowy mistrz świata, którego błyskotliwą karierę w 2015 przerwało złamanie kręgosłupa.

      Wyniki też przemawiają za Kowalskim. To obecnie prawdziwy dominator wśród żużlowych tunerów. Fachowiec z Cierpic w tym roku po raz czwarty z rzędu świętował sukces w Grand Prix. Po Taiu Woffindenie (2018) i dwóch tytułach Bartosza Zmarzlika, tym razem złoto zdobył kolejny jego klient - Artiom Łaguta. Polski tuner zdominował też młodzieżowe mistrzostwa świata, bo złotym medalistą został w tym roku Jakub Miśkowiak, a brązowym - Wiktor Lampart.

      Co z Dudkiem i Przedpełskim?

      Wiadomo jest, że w przyszłym roku Kowalski nie zostawi żadnego ze swych mistrzów. Łaguta, Zmarzlik i Woffinden mogą być pewni współpracy z toruńskim fachowcem. Podobnie jak czwarty zawodnik tegorocznego sezonu, od lat pozostający w stajni Kowalskiego - Maciej Janowski. To już ¼ całej stawki Grand Prix. Czy w tej sytuacji znajdzie się jeszcze miejsce dla dwóch kolejnych żużlowców?

      Okazuje się, że tak. Zarówno wiele lat współpracujący z Kowalskim Paweł Przedpełski, jak i mający za sobą dopiero pierwszy rok współpracy Patryk Dudek, mogą spać spokojnie. Wciąż będą mogli korzystać z technologii RK Racing. Obaj dostali już informację od najlepszego żużlowego tunera świata, że nie może ich karać za dobre wyniki i będzie im serwisował sprzęt zarówno na rozgrywki PGE Ekstraligi, jak i Grand Prix. 

      Podobnie będzie też w przypadku Jakuba Miśkowiaka, który jako młodzieżowy mistrz świata jest jednym z rezerwowych cyklu i w przypadku kontuzji któregoś ze stałych uczestników Grand Prix, może dostać swoje szanse. 

      Paweł Przedpełski. Za nim Tobiasz Musielak i Nicolai Klindt/Jarosław Pabijan/Flipper Jarosław Pabijan

      INTERIA.PL

      Lubię to
      Lubię to
      0
      Super
      0
      Hahaha
      0
      Szok
      0
      Smutny
      0
      Zły
      0
      Udostępnij
      Masz sugestie, uwagi albo widzisz na stronie błąd?Napisz do nas
      Dołącz do nas na:
      instagram
      • Polecane
      • Dziś w Interii
      • Rekomendacje