Formuła 1. Kubica: Zmiany w przyczepności stają się naszą wizytówką
- Trzeba przeanalizować, co się dzieje, ponieważ zmiany balansu i zmiany przyczepności z sesji na sesję, z wyjazdu na wyjazd stają się powoli naszą wizytówką, co jest dosyć dziwne. Nie powinno się to dziać, a jeśli już, to powinniśmy wiedzieć, dlaczego tak jest - alarmował po kwalifikacjach do Grand Prix Chin Robert Kubica, który odpadł w ich pierwszej części.
Robert Kubica, w rozmowie z Eleven Sports, nie miał wesołej miny. Sytuacja ze stanem technicznym bolidu Williams Racing staje się komiczna i zespół nie jest w stanie temu zaradzić.
- Moje okrążenie w kwalifikacjach nie było rewelacyjne. Ogólnie kwalifikacje były dziwne. Wyjechałem na pierwsze okrążenie i balans auta był inny niż dotychczas. To mnie zaskoczyło - nie krył Polak.
- Próbowałem później poprawić sytuację tym, co mam na kierownicy, zmieniając ustawienia. Sytuacja się poprawiła, ale trzeba przeanalizować, co się dzieje, ponieważ te zmiany balansu i zmiany przyczepności z sesji na sesję, z wyjazdu na wyjazd stają się naszą wizytówką, co jest dosyć dziwne. Nie powinno się to dziać, a jeśli już, to powinniśmy wiedzieć, dlaczego tak jest - podkreślał Robert.
Na ostatnim zakręcie próbował mniej zagrzać opony na kółku dojazdowym.
- według mnie i według zespołu się przegrzewały. Dlatego pojechałem dużo wolniej okrążenie wyjazdowe, żeby zaoszczędzić opony. Początek był słaby, balans był bardzo nierówny. Po trzecim zakręcie sporo traciłem, później trochę nadrobiłem, na 11. i 12. zakręcie. W momencie, gdy poczułem, że przyczepność jest lepsza w porównaniu do wcześniejszego okrążenia, na ostatnim zakręcie skręciłem dokładnie w tym samym miejscu, zahamowałem również w tym samym miejscu co wcześniej, a postawiła mi auto bokiem i straciłem 0.15-0.2 sekundy. Tak to jest - mówił lekko zdezorientowany Kubica.
- Trzeba zrozumieć co się dzieje, żeby zoptymalizować wszystko, musimy wiedzieć, skąd te wahania w balansie samochodu - apelował do zespołu.
Zapytany o to, czy były zmiany w konfiguracji bolidu przed kwalifikacjami, odparł:
- Jeśli już, to niewielkie i z pewnością one powinny poprawić, a nie pogorszyć sytuację. Szczerze powiem, że wiem, co zostało zmienione w bolidzie pomiędzy treningami a kwalifikacjami, ale nie wiem, jaki to miało wpływ. Musieliśmy tej zmiany dokonać. Teraz najważniejsze, abyśmy zrozumieli przyczyny braku balansu. Bez tego będziemy wyjeżdżali na tor w ciemno. Gdy dowiadujesz się w trakcie jazdy, jaki jest problem, to jest już za późno - punktował krakowianin.
- Musimy wiedzieć przed zakrętem, a nie po nim, jak się zachowa bolid. Odpowiedzi trzeba znaleźć, ale nie podczas wyścigu. W naszym wypadku te wahania się powtarzają - nie krył niezadowolenia.
- Wyścig o Grand Prix Chin będzie dla nas długi i trudny, bez względu na to, jakie będą warunki. Musimy trafić z doborem opon - zakończył Kubica.
Wyniki kwalifikacji GP Chin (Q3):
1. Valtteri Bottas (Finlandia/Mercedes) 1.31,547
2. Lewis Hamilton (W. Brytania/Mercedes) 1.31,570
3. Sebastian Vettel (Niemcy/Ferrari) 1.31,848
4. Charles Leclerc (Monako/Ferrari) 1.31,865
5. Max Verstappen (Holandia/Red Bull-Honda) 1.32,089
6. Pierre Gasly (Francja/Red Bull-Honda) 1.32,930
7. Daniel Ricciardo (Australia/Renault) 1.32,958
8. Nico Huelkenberg (Niemcy/Renault) 1.32,962
9. Kevin Magnussen (Dania/Haas-Ferrari) nie wyjechał
10. Romain Grosjean (Francja/Haas-Ferrari) nie wyjechał
Pola startowe GP Chin:
1. linia:
Valtteri Bottas (Finnlandia/Mercedes)
Lewis Hamilton (W. Brytania/Mercedes)
2. linia:
Sebastian Vettel (Niemcy/Ferrari)
Charles Leclerc (Monako/Ferrari)
3. linia:
Max Verstappen (Holandia/Red Bull)
Pierre Gasly (Francja/Red Bull)
4. linia:
Daniel Ricciardo (Australia/Renault)
Nico Huelkenberg (Niemcy/Renault)
5. linia:
Kevin Magnussen (Dania/Haas)
Romain Grosjean (Francja/Haas)
6. linia:
Daniił Kwiat (Rosja/Toro Rosso)
Sergio Perez (Meksyk/Racing Point)
7. linia:
Kimi Raikkonen (Finlandia/Alfa Romeo)
Carlos Sainz (Hiszpania/McLaren)
8. linia:
Lando Norris (W. Brytania/McLaren)
Lance Stroll (Kanada/Racing Point)
9. linia:
George Russell (W. Brytania/Williams)
Robert Kubica (Polska/Williams)
10. linia:
Antonio Giovinazzi (Włochy/Alfa Romeo)
Alexander Albon (Tajlandia/Toro Rosso)
MB
Więcej na ten temat
Zobacz także
- Polecane
- Dziś w Interii
- Rekomendacje