NBA - "Szerszenie" wracają do Charlotte
Turkusowo-granatowo-białe logo przedstawiające szerszenia oraz maskotka-owad Hugo zostały zaprezentowane jako nowa marka koszykarskiego klubu NBA z Charlotte, który od nowego sezonu będzie miał w nazwie Hornets zamiast Bobcats (Rysie).

Zaprezentował je właściciel klubu, legendarny koszykarz Chicago Bulls, sześciokrotny mistrz ligi Michael Jordan podczas uroczystości, w której udział wzięli byli koszykarze ekipy Charlotte Hornets, m.in. Muggsy Bogues, Rex Chapman i Dell Curry.
W lipcu klub dostał oficjalną zgodę na powrót do starej nazwy - Hornets. Będzie ona obowiązywała od sezonu 2014/15.
Koszykarze Charlotte Hornets rozpoczęli występy w lidze NBA w sezonie 1988/89. Ówczesny właściciel klubu George Shinn w 2002 roku przeniósł go do Nowego Orleanu. Dwa lata później Charlotte wróciło na mapę klubów NBA, ale nowy klub nazwano Bobcats.
Nowe logo różni się od starego barwami (stare było w turkusowo-pomarańczowym kolorze), bardziej dynamiczną linią kreski oraz mocnym zaznaczeniem ostrego żądła owada, co ma nawiązywać do stylu gry zespołu. Koszulki i gadżety z nowym logo będzie można kupować zarówno w hali, jak i sklepie internetowym 18 stycznia.
Powrót do nazwy Hornets (Szerszenie) umożliwiła zmiany szyldu przez ekipę z Nowego Orleanu, która od obecnych rozgrywek występuje jako Pelicans.
W dziewięcioletniej historii Bobcats, najlepszym sezonem był 2011/12, kiedy to zanotowali bilans 44-38 i awansowali do fazy play off. W poprzednim zajęli przedostatnie, 14. miejsce w Konferencji Wschodniej (21-61).
Więcej na ten temat
Zobacz także
- Polecane
- Dziś w Interii
- Rekomendacje