Z ponad 150-stronnicowego raportu finansowego FIFA wynika, że w porównaniu do 2013 roku federacja zarobiła w minionym roku o 670 mln euro więcej. Zasadnicze wpływy pochodzą z działań marketingowych oraz praw do telewizyjnych transmisji meczów mundialu, a także od głównych sponsorów turnieju z tytułu reklam. Według komentatorów hiszpańskiego dziennika "Gol", analiza wyników finansowych FIFA z ostatnich siedmiu lat potwierdza, że federacja jest odporna na panujący w świecie kryzys gospodarczy. "Od 2007 roku, kiedy to FIFA zarobiła 831 mln euro, notuje ona systematyczne wzrosty. Wyjątkiem był tylko 2011 rok, gdy nastąpił spadek jej wpływów w porównaniu z rokiem wcześniejszym" - podkreśliła gazeta. Z raportu finansowego FIFA wynika, że rekordowe było też ostatnie czterolecie, pomiędzy mundialami w RPA i Brazylii. Od 2010 do 2014 roku konto federacji wzbogaciło się o 5,39 mld euro, z czego najwięcej z praw telewizyjnych (2,34 mld) oraz marketingu i reklamy (1,53 mld). W latach 2006-2010 FIFA zarobiła 3,94 mld euro.