Na uroczystej gali zorganizowanej przez UEFA w Rzymie główną nagrodę dla najlepszej federacji w tej kategorii odebrali Szkoci. Trzecim nominowanym związkiem była federacja holenderska. - Cieszę się, że działania naszego zespołu skierowane do kibiców w trakcie UEFA EURO 2012 zostały dostrzeżone i docenione przez grono ekspertów UEFA. Znalezienie się w elicie najwyżej ocenianych federacji w Europie jest dla nas wielkim wyróżnieniem i jednocześnie zachętą do jeszcze cięższej pracy w przyszłości - powiedział Piotr Gołos, dyrektor departamentu spraw zagranicznych, marketingu i PR PZPN, który wraz z Olegiem Pawińskim reprezentował w Rzymie Polskę. Polski Związek Piłki Nożnej przedstawił w swojej prezentacji projekty komunikacji z kibicami w Internecie, innowacyjne sposoby kontaktu drużyny narodowej z kibicami za pośrednictwem narzędzi takich jak Google+, You Tube, Facebook i Pinterest, marketingowe wykorzystanie gigapanoramy z meczów reprezentacji, wirtualnych spacerów po polskich stadionach oraz kanał Doping TV, który był dostępny podczas UEFA EURO 2012 w pokojach hotelowych polskich piłkarzy i emitował nagrane dla nich przez kibiców pozdrowienia. Przed rokiem, Polski Związek Piłki Nożnej otrzymał nominacje w dwóch kategoriach: za najlepszą strategię marki oraz program lojalnościowy, a także specjalna nagrodę główną Special Jury Award za innowacyjność nowej strategii marketingowej. W Rzymie, na zaproszenie UEFA, obecne były wszystkie europejskie federacje. Celem tego spotkania była wymiana doświadczeń, które mają pomóc w rozwoju europejskiej piłki nożnej.