Kilka godzin po zakończeniu rywalizacji jury sędziowskie poinformowało o stwierdzeniu naruszenia regulaminu technicznego w samochodzie Hirvonena, który użył niewłaściwego sprzęgła i turbosprężarki. Fin natychmiast odwołał się do FIA, a której delegaci w poniedziałek, po ponownym sprawdzeniu kwestionowanych urządzenia, podtrzymali decyzję o odebraniu mu zwycięstwa. Dzięki temu pierwszy triumf w karierze zapisano Ostbergowi, który wyprzedził Rosjanina Jewgienija Nowikowa o 1.33,2 oraz rodaka Pettera Solberga (wszyscy Ford Fiesta WRC) o 1.55,6. Na 17. pozycję awansowali w tej sytuacji również Maciej Oleksowicz z pilotem Andrzejem Obrębowskim (Ford Fiesta S2000) - 33.66,4, którzy finiszowali jako drudzy w klasie SWRC. Rajdu nie ukończył ośmiokrotny mistrz świata Francuz Sebastien Loeb (Citroen DS3 WRC), który wypadł z trasy pierwszego dnia, uszkodził klatkę bezpieczeństwa i nie został dopuszczony do startu przez zespół sędziów sportowych. Mimo to wrócił na prowadzenie w klasyfikacji kierowców, w której zgromadził dotychczas 66 punktów. Wyprzedza Solberga - 62, Ostberga - 53 i Hirvonena - 50. Te wyniki wciąż należy uznawać za nieoficjalne, bowiem zespół Citroena ma siedem dni na ewentualne odwołanie się od decyzji o dyskwalifikacji do Międzynarodowego Trybunału Apelacyjnego FIA. Wyniki Rajdu Portugalii (po dyskwalifikacji Hirvonena): 1. Mads Ostberg (Norwegia/Ford Fiesta WRC) 4:21.16,1 2. Jewgienij Nowikow (Rosja/Ford Fiesta WRC) strata 1.33,2 3. Petter Solberg (Norwegia/Ford Fiesta WRC) 1.55,6 4. Nasser Al Attiyah (Katar/Citroen DS3 WRC) 6.05,8 5. Martin Prokop (Czechy/Ford Fiesta WRC) 6.09,2 6. Dennis Kuipers (Holandia/Ford Fiesta WRC) 6.47,3 ... 17. Maciej Oleksowicz (Polska/Ford Fiesta S2000) 33.66,4 (2. miejsce w SWRC) klasyfikacja MŚ kierowców (po 4 z 13 eliminacji): 1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen DS3 WRC) 66 pkt 2. Petter Solberg (Norwegia/Ford Fiesta WRC) 62 3. Mads Ostberg (Norwegia/Ford Fiesta WRC) 53 4. Mikko Hirvonen (Finlandia/Citroen DS3 WRC) 50