Liczba ta nie obejmuje zamówień składanych przez mieszkańców RPA za pośrednictwem banków w całym kraju, napisano w oświadczeniu FIFA. Zamówienia napłynęły drogą internetową z ponad 160 krajów, najwięcej z RPA, Wielkiej Brytanii i USA. Pierwsza faza dystrybucji biletów na MŚ, podczas której są ogólnie dostępne wejściówki w liczbie 743 000, zakończy się 31 marca, a losowanie, w połowie kwietnia, przesądzi o tym, kto dostanie bilety. FIFA przyznała, że liczba zamówień bardzo przekroczyła jej oczekiwania, choć w tym samym okresie sprzedaży biletów na mistrzostwa świata 2006 r. w Niemczech przysłano sześć milionów zamówień. Druga faza sprzedaży biletów ruszy 4 maja i trwać będzie do 16 listopada. Wtedy będzie obowiązywała zasada pierwszeństwa zgłoszeń. Sprzedaż biletów na czerwcowy Puchar Konfederacji, swoistą próbę generalną MŚ 2010 z udziałem ośmiu reprezentacji, wzrosła o 10 procent od rozpoczęcia kampanii marketingowej imprezy, poinformował rzecznik FIFA. Jednak sprzedaż biletów na turniej z udziałem mistrza świata - Włoch, mistrz Europy - Hiszpanii i pięciokrotnego mistrza świata - Brazylii, nie osiągnęła jeszcze półmetka.