Dochody z umów sponsorskich sześciu najlepszych i największych lig europejskich spadły po raz drugi w ciągu ubiegłych 10 lat, ale sektor finansowy i ubezpieczeń pozostaje nadal głównym sponsorem piłkarskim, mimo światowego kryzysu ekonomicznego. Raport światowej firmy konsultingowej marketingu sportowego - SPORT+MARKT - wykazał, że Bundesliga uzyskała 102,9 miliona euro (132,5 mln dol.) z umów sponsorskich za reklamy na koszulkach piłkarzy. Premier League - 85,5 milionów euro. To po części z powodu osłabienia funta, ale też dzięki większej atrakcyjności Bundesligi. "Żadna inna liga nie osiągnęła takiej konsekwencji w zawieraniu umów dla swych wszystkich klubów" - powiedział dyrektor wykonawczy SPORT+MARKT Hartmut Zastrow. Najwięcej jednak na umowach sponsorskich zarobił angielski Manchester United, wyprzedzając Bayern Monachium jeśli chodzi o dochody z reklam na koszulkach. Jednak ze względu na spadek wartości funta dochód MU spadł z 20,8 do 17,7 milionów euro. Bayern otrzymał 20 milionów euro, niemal tyle samo, co w ubiegłym sezonie. Dochód włoskiej Serie A, trzeciej ligi w tej klasyfikacji, wzrósł do 70,5 miliona euro, w porównaniu do 54,6 mln euro rok temu, wynika z raportu, którego autorzy opierali się na oficjalnych danych klubowych i szacunkach. Ogólny dochód sześciu lig europejskich z reklamy na koszulkach spadł do 393,2 mln euro, z 405,3 mln euro w ubiegłym roku. 34 firmy finansowe i ubezpieczeniowe reklamują się w sześciu czołowych europejskich ligach piłkarskich, o cztery mniej niż w ubiegłym sezonie.