Orlen wydał miliony na Zmarzlika, a tu taka niespodzianka. Reakcja szokuje
Około 6 milionów złotych wpompowała spółka Skarbu Państwa, Orlen w Bartosza Zmarzlika. Nasz żużlowy mistrz świata jest widoczny praktycznie w każdym kącie Polski. Zmarzlik jest twarzą napoju energetyzującego sprzedawanego na Orlenie, a także reklamuje paliwa na bilboardach czy hot-dogi. Niedawno uczestnik popularnego programu 1 z 10 dostał pytanie o Bartosza Zmarzlika. Odpowiedź szokuje.
Bartosz Zmarzlik jest jedną ze sportowych twarzy polskiego potentata na rynku paliwowym, Orlenu. Pięciokrotny indywidualny mistrz świata współpracuje z Orlenem od 2020 roku. Przez cały okres współpracy państwowy potentat wpompował w Zmarzlika 6 milionów złotych.
Inwestycja jest opłacalna, bo Bartosz Zmarzlik jest ambasadorem marki, a także światowego żużla. Stroni od afer i jest wzorem sportowca, którego chcą naśladować najmłodsi adepci światowego żużla.
Bartosza Zmarzlika widać na w każdym miejscu w Polsce
Dzięki Zmarzlikowi żużel otwiera się na nieznane dotąd dla żużla zakamarki Polski. Reprezentant Motoru Lublin jest widoczny na bilboardach w całej Polsce. Jest także twarzą napojów energetyzujących Verva. Bilboardy z twarzą Zmarzlika można spotkać także poza granicami naszego kraju, na stacjach Orlen.
Widzą Zmarzlika wszędzie, a nie wiedzą, kim jest
Pomimo, że twarz Bartosza Zmarzlika widać wszędzie, nadal kibice trzymający się z dala od sportu żużlowego nie wiedzą, kim jest. W popularnym teleturnieju 1 z 10 emitowanym na antenie TVP jeden z uczestników dostał pytanie, które brzmiało: "W jakiej dziedzinie sportu, wielokrotnym mistrzem świata jest Bartosz Zmarzlik?". Uczestnik przyznał, że nie wie.
Przed laty podobne pytanie padło o legendę sportu żużlowego, Tomasza Golloba. Tam także padła zła odpowiedź.
Żużel wciąż w niszy
Taki obrót spraw świadczy o tym, że żużel jest nadal niszowym sportem. Choć jest świetnie zaopiekowany przez telewizję i media, a także wspierany przez sponsorów, a nawet słabsi zawodnicy uchodzą za milionerów, nie trafia do szerszej publiczności. Popularyzacja żużla to trudny temat, którym powinny się zająć władze polskiego sportu żużlowego.