Partner merytoryczny: Eleven Sports

Liga Europejska: Legia i Lech mogą zarobić miliony

UEFA oferuje klubom, w tym Legii Warszawa i Lechowi Poznań, miliony euro za grę w Lidze Europejskiej. Wystarczy je tylko podnieść z murawy.

Europejska Unia Piłkarska (UEFA) zapłaci co najmniej 2,4 mln euro każdemu klubowi, który zagra w fazie grupowej Ligi Europejskiej. W czwartek rywalizację w ostatniej rundzie kwalifikacji rozpoczną Legia i Lech.

Władze UEFA wiosną tego roku zdecydowały o zwiększeniu wysokości premii w rozgrywkach pucharowych na lata 2015-18. W Lidze Europejskiej ich suma wzrośnie rocznie do 381 mln euro.

Za awans do fazy grupowej każdy z 48 zespołów otrzyma 2,4 mln euro. Dotychczas kwota ta wynosiła 1,3 mln.

W górę poszły też premie za poszczególne mecze. Każde zwycięstwo w grupie oznaczać będzie dodatkowo 360 tys. euro, a remis - 120 tys. euro.

Podwyżka dotyczy również premii za kolejne rundy, np. udział w 1/16 finału wyceniono na pół miliona euro. Za zwycięstwo w finale UEFA wypłaci 6,5 mln euro.

Legia, która przed rokiem dotarła do 1/16 finału, zarobiła z tytułu uczestnictwa w LE 2,9 mln euro. Gdyby w tym sezonie powtórzyła wyniki, łącznie z pięcioma zwycięstwami w grupie, mogłaby liczyć na 4,7 mln.

W ostatniej rundzie eliminacji rywalem warszawskiej drużyny będzie ukraińska Zoria Ługańsk. Pierwszy mecz - w czwartek o godz. 19 w Kijowie. Z kolei Lech zmierzy się z węgierskim Videotonem Szekesfehervar, a rywalizację rozpocznie od meczu przed własną publicznością. Rewanże - 27 sierpnia.

Natomiast premia za awans do fazy grupowej Ligi Mistrzów wyniesie w tym roku 12 mln euro.

Nagrody finansowe UEFA w Lidze Europejskiej w sezonie 2015/16:

faza grupowa       - 2,4 mln (dotychczas 1,3 mln)

każde zwycięstwo   - 360 tys. (200 tys.)

każdy remis        - 120 tys. (100 tys.)

1/16 finału        - 500 tys. (200 tys.)

1/8 finału         - 750 tys. (350 tys.)

1/4 finału         - 1 mln (450 tys.)

1/2 finału         - 1,5 mln (1 mln)

przegrany w finale - 3,5 mln (2,5 mln)                                                                                      

zwycięzca finału   - 6,5 mln (5 mln)

prawa marketingowe i telewizyjne (do podziału) - 152,4 mln (92,9 mln)

PAP

Zobacz także

Sportowym okiem