Na liście najbardziej antypatycznych klubów Real wyprzedza FC Barcelonę oraz Atletico Madryt. Przeprowadzony na zamówienie madryckiego dziennika "AS" sondaż potwierdził, że większość hiszpańskich kibiców jest źle nastawiona do stołecznego Realu, który w ciągu ostatnich dwóch lat zyskał dodatkowych wrogów. W ankiecie z 2011 r. na "Królewskich" jako nielubianą drużynę wskazywało bowiem 51 proc. sympatyków futbolu, czyli o 4 punkty procentowe mniej niż w tym roku. Według najnowszego sondażu firmy Ikerfel aż 39 proc. hiszpańskich kibiców uznaje Real Madryt za najbardziej nielubiany klub, dla 11 proc. jest on drugim, zaś dla 5 proc. trzecim wśród drużyn nie darzonych sympatią. Autorzy studium, którzy w trakcie realizacji badania poprosili hiszpańskich kibiców o wskazanie trzech najbardziej nielubianych oraz trzech faworyzowanych drużyn, odnotowali, że nadal wielu wrogów ma również FC Barcelona. Na Dumę Katalonii wskazało 29 proc. kibiców jako na najbardziej antypatyczny klub. Z kolei 9 proc. Hiszpanów uznało ją za drugi, a 2 proc. jako trzeci wśród nielubianych ekip piłkarskich. "Liczba osób niechętnych FC Barcelonie jest od dwóch lat taka sama i utrzymuje się na poziomie 40 proc. Co ciekawe, aktualny mistrz Primera Division ma zbliżony odsetek zwolenników - 41 proc. i przewodzi w rankingu sympatii kibiców. W porównaniu z 2011 r. jest ich jednak o 3 punkty procentowe mniej. Dla 17 proc. fanów Barca jest pierwszą z ulubionych drużyn, dla 19 proc. drugą, zaś dla 6 proc. - trzecią", odnotował dziennik "AS". Wicemistrzem rankingu ulubionych klubów jest Real Madryt z 34-procentowym odsetkiem zwolenników, z czego dla 17 proc. jest on numerem jeden, dla 14 proc. drugim, natomiast dla 3 proc. trzecim wśród ulubionych przez Hiszpanów ekip piłkarskich. Tegoroczne badanie dowiodło, że zarówno FC Barcelona, jak i stołeczny Real pomniejszyły w ostatnich dwóch latach grono swoich sympatyków o 3 punkty procentowe. W okresie tym najbardziej na popularności zyskało zaś trzecie w rankingu sympatii Atletico Madryt. Aktualnie popiera go 21 proc. hiszpańskich kibiców, czyli o 3 pkt. procentowe więcej niż w 2011 r.