Partner merytoryczny: Eleven Sports

Real Madryt najbardziej wartościową piłkarską marką na świecie

​Real Madryt to najcenniejsza marka w światowej piłce nożnej - wynika z raportu firmy konsultingowej Brand Finance. Wartość "Królewskich" oszacowano na 1,419 miliarda euro, a na kolejnych miejscach znalazły się Barcelona i Manchester United.

To dobry rok dla Sergia Ramosa. Piłkarz Realu przywitał czwartego syna. Wideo/INTERIA.TV/INTERIA.TV

Wartość marki Realu w porównaniu z poprzednim zestawieniem zmniejszyła się o 13,8 procent. W raporcie zaznaczono, że wpływ na to miał m.in. kryzys wywołany pandemią koronawirusa. Eksperci oceniają jednak, że klub z Madrytu utrzyma prowadzenie także w kolejnym notowaniu w związku z wywalczeniem w połowie lipca mistrzostwa Hiszpanii. Zwrócono też uwagę, że "Królewscy" poszerzyli swoją ofertę handlową, rozpoczynając współpracę z firmami start-upowymi zorientowanymi na nowoczesne technologie i stworzyli dedykowany kibicom płatny kanał Madridista Nation.

Wartość marki Barcelony oszacowano na 1,413 mld euro, czyli o 1,4 proc. więcej niż w poprzednim raporcie. W przypadku Manchesteru United mowa zaś o 1,314 mld. Na czwartej pozycji znalazł się Liverpool, triumfator Ligi Mistrzów w sezonie 2018/19 i tegoroczny mistrz Anglii - 1,262 mld.

Zgodnie z danymi Brand Finance wartość 50 czołowych marek piłkarskich w związku z pandemią straciła łącznie 751 mln euro.

Trener Zinedine Zidane i piłkarze Realu/AFP
PAP

Zobacz także

Sportowym okiem