- To historyczne wydarzenie. Dlaczego do tej pory nie było sponsora? Po prostu obecnie zawody z udziałem reprezentacji ograniczają się praktycznie do kilkudniowego turnieju o Drużynowy Puchar Świata. Czasy przykuwających uwagę kibiców testmeczów dawno minęły, ale będziemy chcieli to zmienić - powiedział prezes Polskiego Związku Motorowego Andrzej Witkowski. - Decyzja o sponsorowaniu reprezentacji to chęć ujednolicenia naszych działań sponsoringowych i skupienie ich na jednym, globalnym projekcie z dużym potencjałem na przyszłość. Mam nadzieję, że za naszym przykładem pójdą inni - podkreślił Adam Krużyński, dyrektor zarządzający Nice Polska, firmy z branży automatyki do bram i rolet. - To krok do przodu, który pokazuje, że nasza dyscyplina się rozwija i jest pozytywnie postrzegana. Będziemy mieli więcej pieniędzy na przygotowania do mistrzostw, głównie na bardzo drogie silniki - dodał najlepszy polski żużlowiec Tomasz Gollob. Umowa sponsorska została podpisana na rok i ma obejmować także drużynę juniorów, która w tym roku będzie w Gorzowie Wielkopolskim broniła tytułu mistrzowskiego. Polski Związek Motorowy zamierza mocniej niż do tej pory promować żużlową reprezentację. Symbolem zespołu będzie husarz, którego wizerunek będzie widniał m.in. na gadżetach przygotowywanych z okazji DPŚ. Zostanie powołany Klub Wybitnego Reprezentanta Polski. Przynależność do niego ma gwarantować złoty medal mistrzostw świata lub dwa krążki z mniej cennego kruszcu. Dodatkową atrakcją dla kibiców będzie wrześniowy mecz z zagranicznym zespołem, który w Lesznie zajmie najwyższe miejsce. Ma to być swoisty rewanż za DPŚ. Turniej DPŚ odbędzie się w Lesznie w dniach 16-18 lipca. W ubiegłym roku Polacy zajęli drugie miejsce, przegrywając jedynie z Duńczykami. Dwa lata temu byli najlepsi. Wówczas turniej także odbył się w Lesznie.