W rozstrzygniętym na początku stycznia Plebiscycie na Najpopularniejszego Sportowca w Polsce Bartosz Zmarzlik zajął drugie miejsce. Wygrała Iga Świątek, która uzbierała 113137 punktów. Przewaga liderki światowego tenisa kobiet nad pozostałymi była ogromna. Mistrz świata na żużlu zgromadził 72438 punktów, a trzeci Aleksander Śliwka 71163. Jaka jest siła medialna Bartosza Zmarzlika? W ostatnich latach Bartosz Zmarzlik zrobił gigantyczny progres w kontekście budowania swojej marki. Stał się jedną z najważniejszych twarzy Orlenu. Wystąpił także w śniadaniówkach czy popularnych w telewizji talk-show. Starania Polaka nie idą na marne, bo zna go i rozpoznaje coraz więcej kibiców w Polsce - nie tylko tych interesujących się żużlem na co dzień. W swojej dyscyplinie czterokrotny mistrz świata nie ma sobie równych. Niektórzy twierdzą nawet, że przebija swojego idola Tomasza Golloba. Zmarzlik rozwija m.in. swoje social media. Na Instagramie obserwuje go 102 tysiące użytkowników. Inne gwiazdy żużla mogą zapomnieć o takich liczbach. Wicemistrz świata Fredrik Lindgren posiada niespełna 42 tysiące followersów. Brązowy medalista sprzed roku Martin Vaculik ma ich blisko 40 tysięcy. Inne gwiazdy żużla jak Artiom Łaguta, Nicki Pedersen, czy Leon Madsen zdobyli odpowiednio - 59 tysięcy, 53 tysiące oraz 31 tysięcy obserwujących. Bartosz równych nie ma sobie także, gdy idzie o polskich żużlowców na Instagramie. Maciej Janowski, który aktywnie dzieli się swoim życie z fanami uzbierał ich 70 tysięcy. Bracia Piotr i Przemysław Pawlicki zgromadzili do tej pory ponad 30 tysięcy obserwujących, a Dominik Kubera 27 tysięcy. Pod tym względem tylko Tai Woffinden może pochwalić się lepszym wynikiem od Zmarzlika. Brytyjczyk, trzykrotny mistrz świata na żużlu, ma liczniejszą od Polaka publikę, bo aż 111 tysięcy osób. Inna sprawa, że zawodnik Betard Sparty Wrocław znany jest nie tylko z sukcesów na żużlu, ale także z rozwijania swoich pasji. Jedną z nich jest rola DJ'a. Już mają go dość. "Z niego nic nie będzie" Do Świątek i Lewandowskiego Zmarzlikowi daleko Oczywistym faktem jest to, że Bartoszowi Zmarzlikowi trudno równać się do Igi Świątek czy Roberta Lewandowskiego, czyli przedstawicieli dużo bardziej popularnych dyscyplin sportowych na świecie. Naszą tenisistkę obserwuje na wspomnianym Instagramie 1,4 miliona obserwujących. Dużo więcej, bo ponad 35 miliona osób śledzi poczynania piłkarza FC Barcelony. Jasnym jest też fakt, że Zmarzlik nie ma co liczyć na tak duże zainteresowanie reklamowe w Polsce jak Lewandowski i Świątek. Marki, z którymi współpracuje też trudno nazwać globalnymi. Tak czy siak takiego poziomu w żużlu jak Bartosz Zmarzlik najprawdopodobniej nie osiągnął jeszcze nikt i pewnie długo nikt nie zbliży się do jego pułapu. Jest nagonka na Motor Lublin, a to on załatwił spółki skarbu państwa