W ostatnich latach kibice Zdunek Wybrzeża zgłaszali swoje uwagi dotyczące gdańskiego toru. Ich zdaniem liczył się tylko start, a mijanki można było policzyć na palcach jednej ręki. W poprzednim sezonie nawierzchnia mocno się kurzyła, co tylko utrudniało pracę. Nowy menedżer Eryk Jóźwiak i toromistrz Piotr Szymko już kilka tygodni temu zasygnalizowali działaczom konieczność uzupełnienia materiału. Takie działania ostatni raz miały miejsce w 2012 roku. Klub znad morza złożył wniosek o sfinansowanie inwestycji do Miasta Gdańsk, które jest właścicielem stadionu. Nie tak dawno również odbyła się coroczna weryfikacja toru przeprowadzona przez Leszka Demskiego - przedstawiciela Głównej Komisji Sportu Żużlowego - który zgodził się z menedżerem oraz toromistrzem gdańszczan. Rozpoczęły się wzmożone prace. Potrwają przynajmniej przez kilka kolejnych dni. Zdunek Wybrzeże poinformowało, że firmy Kolanko Transport Spółka z o.o. oraz LTE Logistics&Transport zapewniły transport materiałów z południa Polski do Gdańska. Samochody tej pierwszej z wymienionych firm w środę dostarczyły na stadion glinkę, natomiast w piątek nad morze przyjechał pociąg z granitem należący do drugiej z firm. Trasę ze stacji Gdańsk Osowa pokonały ciężarówki firmy Richert, sponsora strategicznego gdańskiego klubu. W sobotni poranek rozpoczęły się prace na torze, które wykonywane są dzięki pomocy Grupy Smoleń. 500 ton granitu oraz kilkadziesiąt ton glinki zakupił Gdański Ośrodek Sportu. - Wszystkie prace wykonujemy po to, żeby poprawić jakość naszego toru. Ostatnio taka operacja miała miejsce osiem lat temu, w związku z czym nawierzchnia była mocno wyeksploatowana. Chcemy ułatwić sobie pracę w sezonie, a także poprawić jakość widowiska dla kibiców. Materiał zakupił Gdański Ośrodek Sportu, w dostarczeniu pomogły nam takie firmy jak Kolanko Transport Spółka z o.o. oraz LTE Polska Sp. z o.o., Grupa Smoleń wykonała natomiast prace torowe. Z tego miejsca chciałbym wszystkim podziękować. Zależało nam na wykonaniu tych działań jeszcze w bieżącym roku kalendarzowym - przekazał menedżer Zdunek Wybrzeża Eryk Jóźwiak. Już na początku listopada przygotowano tor do dosypki materiału. W tych czynnościach Zdunek Wybrzeżu pomogła Grupa Smoleń.