Badanie Sponsoring Insight pokazuje, że gdyby miasto Lublin chciało się reklamować w telewizji, na normalnych, rynkowych zasadach, to musiałoby wyłożyć za to 26 milionów złotych. Ta sama reklama poprzez klub żużlowy Motor kosztowała samorząd zaledwie 4 miliony złotych brutto, bo taką dotację dostała w tym roku lubelska drużyna. - To znakomity wynik - uważa Jacek Gumowski, były specjalista Stali Gorzów od spraw marketingu. - Pamiętam, że kiedyś były już robione podobne badania, ale żużlowe kluby nie osiągały takich wyników. Było powyżej 10 milionów zwrotu marketingowego, ale to był maks. Dla Motoru te 26 milionów zwrotu to będzie argument przy rozmowach z miastem i potencjalnymi sponsorami. Problem w tym, że na przyszły rok miasto wyceniło dotację dla Motoru na 2,5 miliona złotych. Może jednak dobra i wysoka wycena potencjału pomoże lubelskiemu klubowi na froncie rozmów ze sponsorami. Inna sprawa, że akurat ten klub ma świetnych sponsorów. Wystarczy wymienić Bogdankę, Grupę Azoty i Perłę. Wpływ na wycenę zwrotu marketingowego ma m. in. liczba publikacji o klubie. Motor w tym roku był słynny na cały świat dzięki podnośnikom, z których kibice oglądali mecze żużlowej drużyny. W związku z pandemią pojemność była ograniczona, więc podnośnik był jedyną szansą dla wielu na zobaczenie spotkania. W pewnym momencie tych podnośników było grubo powyżej 20. O zjawisku mówiono w telewizjach z całego świata. Materiał robiła amerykańska ESPN. Temat podnośników w sportowych informacjach przewijał się między newsami o Robercie Lewandowskim i Robercie Kubicy. Także z tego wzięły się te miliony. ------------------------------------------------ Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii! Zagłosuj i wygraj . CODZIENNIE CZEKA OD 20.000zł do 40.000zł! Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!