Najważniejszą pozycją po stronie wpływów Ekstraligi Żużlowej jest umowa telewizyjna z Canal Plus (na lata 2019-2021), która daje spółce zarządzającej rozgrywkami 20 milionów złotych rocznie. Na miejscu drugim jest umowa ze sponsorem tytularnym. PGE jest sponsorem Ekstraligi od 2015 roku. Pierwsza, 3-letnia umowa, opiewała na 3 miliony złotych rocznie. Wartości kolejnej 3-letniej umowy (2018-2020) nie podano, choć spekuluje się, że w ramach tego porozumienia do kasy Ekstraligi wpływały te same pieniądze, co wcześniej. Ktoś może powiedzieć, że ta umowa z PGE to niewiele warta. Koncern daje przecież ponad 40 milionów złotych rocznie za to, że jest w nazwie Stadionu Narodowego w Warszawie. Z drugiej strony żużel to jednak inna półka. No i trzeba pamiętać, że dyscyplina startowała 12 lat temu z poziomu umów na 300 tysięcy złotych rocznie. Wartość szyldu Ekstraliga Żużlowa z pewnością jednak wzrasta. Zresztą w PGE nie kryją, że Ekstraliga wygenerowała dla PGE znaczącą kwotę zwrotu medialnego. I to pomimo pandemii. Można by nawet dodać, że Ekstraliga stanęła na głowie i dokonała cudu, żeby wypełnić świadczenia. To z pewnością zasługuje na podwyżkę. Władze Ekstraligi nie komentują tematu nowej umowy ze sponsorem tytularnym. Z naszych informacji wynika jednak, że w każdej chwili można się spodziewać informacji. Nowy kontrakt może być prezentem na gwiazdkę dla tych prezesów klubów, którzy podpisali oderwane od rzeczywistości umowy z zawodnikami, a teraz wypatrują ratunku w Ekstralidze. Tego jeszcze nie widziałeś! Sprawdź nowy Serwis Sportowy Interii! Wejdź na sport.interia.pl! ------------------------------------------------ Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii! ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych - kliknij. Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!