Stowarzyszenie Przyjaciół Żużla w zeszłym roku miało czynić starania reaktywacji żużla w Krakowie. Na jego czele stoi Zbigniew Krzystyniak. Jesienią 2023 roku miasto przeprowadziło niezbędne prace remontowe toru tak, aby nowo powstały klub mógł spokojnie przystąpić do rozgrywek żużlowych. Co ciekawe, umowę dzierżawy toru przy ulicy Odmogile posiada Klub Sportowy Wanda. Z kolei umowę z tymże klubem ma ważną Stowarzyszenie Przyjaciół Żużla. Spółka Speedway Kraków, która chce wystartować w Krajowej Lidze Żużlowej formalnie nie posiada więc toru, na którym drużyna mogłaby startować. Speedway Kraków odcina się od Stowarzyszenia Przyjaciół Żużla - Aktualnie nic nie łączy nas ze Stowarzyszeniem Przyjaciół Żużla. Członkowie, którzy należeli, kilka miesięcy temu złożyli rezygnacje. Niestety, do tej pory nie odbyło się walne zebranie, więc nie zostaliśmy wykreśleni z KRS - cytuje Michała Frankiewicza, prezesa Speedway Kraków, serwis sport.lovekrakow.pl. Okazuje się więc, że ludzie, którzy dziś stoją za projektem Speedway Kraków przestali angażować się w działania Stowarzyszenia Przyjaciół Żużla, od którego się odcinają. - 28 listopada przypadał wstępny termin złożenia dokumentacji do przystąpienia do rozgrywek ligowych. Jako członkowie stowarzyszenia byliśmy zapewniani, że podmiot posiada niezbędne finanse. Jak już doszło do kontroli, ile jest pieniędzy na koncie stowarzyszenia, okazało się, że 160 złotych - dodał prezes Speedway Kraków. To byłby transferowy hit! Polowanie na duńską gwiazdę Miasto rozstrzygnie patową sytuację? Fakty są teraz takie, że to Speedway Kraków przystąpiło do procesu licencyjnego i ma poparcie władz Głównej Komisji Żużlowej. Działacze przygotowują się do startu, zbierają budżet (potrzeba ok. 2,5-3 milionów złotych), a także mają porozumienie ze Stalą Rzeszów, która ma wypożyczyć krakowianom kilku zawodników. Problematyczna pozostaje teraz kwestia praw do korzystania z toru przy ulicy Odmogile. Wszystko więc wskazuje na to, że miasto będzie musiała rozstrzygnąć tę sprawę. Najpierw trzeba złożyć wypowiedzenie stowarzyszeniu, które obowiązuje z wyprzedzeniem trzech miesięcy. - Speedway Kraków do końca stycznia musi posiadać przynajmniej promesę od miasta, które zaświadczy, że spółka dysponuje torem, na którym będzie organizować mecze - informuje portal sport.lovekrakow.pl To główny problem giganta ze wschodu. Czy to się zmieni?