W Tarnowie znaleźli sposób, aby zaoszczędzić trochę gotówki. To akurat świetny pomysł, zważywszy na to, że jeszcze nie wszystkie kontrakty mają pokrycie finansowe. Trener Stanisław Burza w starciu z Łotyszami, kiedy wygrana była już praktycznie pewna, zaczął częściej stawiać na juniorów. Każdy senior oddał młodszemu koledze po jednym starcie. Do największej liczby zmian doszło jednak w wyścigach nominowanych. Wtedy Unia była pewna już dwóch punktów. Żużel. Unia Tarnów wygra Krajową Ligę Żużlową. Co dalej? Oszczędności oszczędnościami, ale tak i tak Unia za ten jeden mecz musi zapłacić aż za 64 punkty (57+7 bonusów). Przy perspektywie takich wydatków włosy staną dęba tym, którzy przypomną sobie to, co działo się w Mościcach w marcu, gdy dalsze funkcjonowanie trzykrotnego Drużynowego Mistrza Polski było pod znakiem zapytania. Wówczas ze sponsoringu wycofał się sponsor tytularny - Grupa Azoty.Bez zastrzyku finansowego w kwocie około 500 tysięcy złotych z Województwa Małopolski żużel w Tarnowie umarłby śmiercią naturalną, Unia nie przystąpiłaby do rozgrywek. Walka o przetrwanie jednak jeszcze się nie zakończyła, prezes Kamil Góral chodzi od sponsora do sponsora, by zbudować budżet i wypłacić zawodnikom wszystkie pieniądze. Mogło dojść do zaskakującej decyzji! Zmarzlik tylko by na tym stracił Krajowa Liga Żużlowa. Walka o awans rozpocznie się dopiero... we wrześniu Taki sposób zarządzania drużyną jest rozsądny. Po co Unia ma się wykrwawiać, skoro prawdziwa walka o awans rozpocznie się dopiero w play-offach, czyli we wrześniu? Kompletnie bezsensowne byłoby wydawanie wielkich sum na punkty gwiazd. Patrząc na gwiazdozbiór w Unii i składy pozostałych drugoligowców, tarnowianie w czołowej czwórce być muszą. Jedynie splot niesprzyjających okoliczności mógłby temu przeszkodzić.Tak naprawdę faworytowi do awansu w rundzie zasadniczej wystarczą nawet minimalne zwycięstwa. Wspomniał o tym w niedawnym wywiadzie dla Interii Paweł Racibor, były dziennikarz, a obecnie żużlowy menedżer i ekspert. Jak co roku, wyniki najlepszych zespołów po rundzie zasadniczej zostaną wyzerowane, wtedy już budżet Unii powinien być zbudowany. Spłacenie zawodników w całości jest jedyną słuszną drogą do jazdy w Speedway 2. Ekstralidze. Katastrofa polskiego klubu. Straszne wieści, to jest już koniec