Zarówno Wybrzeże jak i Włókniarz otrzymały licencję warunkową 17 grudnia 2014 roku. Gdański klub miał zawrzeć porozumienie z Polskim Związkiem Motorowym w sprawie spłaty należności wobec zawodników, klubów i PZM. "Zespół ds. Licencji stwierdził, że w wyznaczonym terminie do dnia 31 grudnia 2014 r. warunki porozumienia nie zostały ustalone oraz do dnia 18 lutego 2015 r. porozumienie nie zostało zawarte" - głosi komunikat PZM. Z kolei 3 lutego Częstochowski Klub Motocyklowy Włókniarz S.A. poinformował PZM, że wobec spółki prowadzone jest postępowanie upadłościowe z możliwością zawarcia układu oraz że spółka nie prowadzi w tej chwili działalności gospodarczej. Terminowa spłata należności wobec zawodników, a zatem również realizacja postanowień licencji warunkowej wynikająca z porozumienia z dnia 31 grudnia 2014 roku, stała się zatem niemożliwa. "W tej sytuacji PZM złożył oświadczenia o wypowiedzeniu zawartego porozumienia ze skutkiem natychmiastowym. W efekcie porozumienie, na którym miało opierać się udzielenie licencji w/w klubowi, stało się nie tylko niewykonalne, ale również uległo rozwiązaniu. Z chwilą stwierdzenia przez Zespół ds. Licencji niewykonania przez kluby postanowień określonych w licencji warunkowej, przyznane licencje wygasły" - czytamy w oświadczeniu PZM. Obie drużyny występowały w poprzednim sezonie w ekstralidze. Włókniarz zajął przedostatnie miejsce w tabeli i miał rywalizować w barażach, ale z udziału z nich zrezygnował Orzeł Łódź, co oznacza, że częstochowianie zachowali miejsce w elicie. Z kolei Wybrzeże bezpośrednio spadło do 1. ligi. Przy absencji tych zespołów, w drugiej lidze jeździć będą cztery kluby - Kolejarz Intermarche Rawicz, Motor Lublin, KSM Krosno oraz Victoria Piła. Pod znakiem zapytania stoi natomiast udział w rozgrywkach Kolejarza Opole.