Reklama

Reklama

Kraków wreszcie pokazał logo na igrzyska 2022

Góralska parzenica i zarys Rynku Głównego - to elementy logotypu, z którym Kraków startuje do wyścigu o organizację zimowych igrzysk olimpijskich w 2022 roku. Logo wymyślili Szwajcarzy i kosztowało nas 78 tysięcy złotych.

Konkurs na opracowanie logo ogłoszono w listopadzie. Teraz pokazano projekt graficzny. 

"Uznaliśmy, że te dwa elementy - charakterystyczny dla naszego miasta i Tatr - powinny zostać połączone" - powiedziała zastępca prezydenta Krakowa Magdalena Sroka podczas poniedziałkowej prezentacji.

Szefowa Komitetu Konkursowego Kraków 2022 Jagna Marczułajtis-Walczak poinformowała, że Rynek Główny będzie ważnym miejscem w przypadku zorganizowania przez stolicę Małopolski igrzysk. To tam mają się odbywać ceremonie wręczania medali.

W czwartek, w siedzibie Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego w Lozannie został złożony wniosek aplikacyjny Krakowa ubiegającego się o organizację zimowych igrzysk olimpijskich w 2022 r. Konferencja, podczas której zostaną zaprezentowane szczegóły wniosku jest zaplanowana na przyszły tydzień.

Reklama

O prawo przeprowadzenia zimowych igrzysk w 2022 roku walczy pięć miast - Pekin, Ałma-Ata, Lwów, Oslo i Kraków. Decyzja, kto będzie gospodarzem zapadnie na 127. sesji MKOl w Kuala Lumpur 31 lipca 2015 roku.

Parzenica, to wzór charakterystyczny dla zdobnictwa górali, w formie gwiazdy połączonej z ornamentem roślinnym (rozety). Jest niezbędnym elementem dekoracyjnym ludowego stroju górali.
Wniosek aplikacyjny Krakowa trafił do siedziby MKOl w Lozannie w listopadzie ubiegłego roku. Polska po raz drugi ubiega się o zimowe igrzyska - poprzednio, w 2006 roku, chciało je zorganizować Zakopane.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama