Reklama

Reklama

Roger Federer numerem jeden. Cristiano Ronaldo dopiero 10.

London School of Marketing opublikował listę najbardziej wartościowych sportowców na świecie. Numerem jeden jest szwajcarski tenisista Roger Federer. Dopiero na 10. miejscu jest Portugalczyk Cristiano Ronaldo.

Przy układaniu listy próbowano oszacować wartość marki danego zawodnika. Brano przy tym pod uwagę to, jaki udział w ich ogólnych zarobkach stanowią wpływy z umów sponsorskich oraz ich obecność w mediach społecznościowych.

"Roger to łagodny, uczciwy, twardo stąpający po ziemi człowiek, który poświęca czas swoim partnerom i fundacji. Firmy poszukują kogoś, kto mógłby być wzorem i Szwajcar się do tego nadaje" - ocenił wieloletni agent Federera Tony Godsick.

W czołowej "10" zestawienia London School of Marketing znalazło się po trzech golfistów i tenisistów. W tym gronie nie ma ani jednej kobiety. Najwyżej spośród sportsmenek - na 12. pozycji - znalazła się rosyjska tenisistka Maria Szarapowa.

Reklama

Jednym piłkarzem na liście jest Potugalczyk Cristiano Ronaldo - dziesiąta lokata.

Lista 10 najwartościowszych marketingowo sportowców według London School of Marketing:

 1. Roger Federer (Szwajcaria, tenis)

 2. Tiger Woods (USA, golf)

 3. Phil Mickelson (USA, golf)  

 4. LeBron James (USA, koszykówka)

 5. Kevin Durant (USA, koszykówka)

 6. Rory McIlroy (W. Brytania, golf)

 7. Novak Djoković (Serbia, tenis)

 8. Rafael Nadal (Hiszpania, tenis)

 9. Mahendra Singh Dhoni (Indie, krykiet)

10. Cristiano Ronaldo (Portugalia, piłka nożna)


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama