Położony tuż za naszą południową granicą obiekt od 2014 roku jest nieczynny i popada w ruinę. Jego położenie i konstrukcja sprawiały, że przeprowadzanie na nim zawodów było bardzo trudne, ze względu na wyjątkową wrażliwość na podmuchy wiatru. Przed kilkoma miesiącami czeska federacja podjęła decyzję o jego gruntownej przebudowie. Przeprowadzi ją polska firma, która do końca tego roku przygotować musi projekt. - Skocznia w Harrachovie może posiadać takie same parametry i taki sam profil jak Planica i Vikersund. W ramach tych parametrów będzie można oddawać podobnie długie loty, niewykluczone, że o metr czy dwa metry dłuższe - mówił Przemysław Gawęda, przedstawiciel firmy w rozmowie z serwisem "skijumping.pl". Dodał przy tym, że aby obiekt był wyraźnie większy niż wspomniane wcześniej mamuty w Słowenii i Norwegii konieczna byłaby zmiana przepisów FIS, o którą nie jest łatwo.Aktualnie rozmiar skoczni (HS) wynosi 210 metrów, a punkt K - 185. Rekord dzierżą Matti Hautamaeki i Thomas Morgenstern, którzy poszybowali na niej 214,5 metra. Najdłuższy skok oddał Jurij Tepes (220), lecz nie ustał swojej próby.(TC)Więcej aktualności sportowych znajdziesz na sport.interia.pl Kliknij! ------------------------------------------------ Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii! ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych - kliknij. Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!