W Polsce, gdzie skoki narciarskie są sportem narodowym, zaangażowanie będzie miało szczególny wymiar. Dlatego ważnym elementem partnerstwa Milki i PZN jest uruchomiony długofalowy Projekt Wspierania Młodych Skoczków - Milka przekaże dodatkowe środki na wspieranie najmłodszych adeptów sportu, naszych przyszłych mistrzów. Sercem z naszymi! Milka, stworzona z najdelikatniejszego alpejskiego mleka, od zawsze wspierała narciarzy. To tak jak Polacy, dla których skoki narciarskie są ulubionym zimowym sportem."Od niemal 25 lat wspieramy gwiazdy sportów zimowych w ich przygotowaniach oraz treningach do największych międzynarodowych zawodów. Do grona tych wybitnych sportowców w tym roku dołączają skoczkowie polskiej kadry, z którymi łączą nas wspólne wartości - autentyczność, pasja do sportu, wzajemne wsparcie oraz duch zespołu i wiara w zwycięstwo. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, bo w Polsce, kraju mistrzów tej dyscypliny, takich jak Adam Małysz i Kamil Stoch, to partnerstwo ma szczególne znaczenie. Dla nas to znacznie więcej niż sponsoring - jak wszyscy Polacy, jesteśmy przecież co sezon całym sercem z naszymi" - powiedział Janusz Idczak, prezes Mondelez Polska. "Zależało nam, by ta współpraca miała charakter wyjątkowy. Dlatego wspieramy nie tylko dorosłą kadrę, ale też startujemy z inicjatywą wychodzącą daleko w przyszłość: długofalowym Projektem Wspierania Młodych Skoczków, przygotowanym we współpracy z PZN. Wspólnie dołożymy starań, by rozwijać skrzydła naszym przyszłym mistrzom. Tak, by nie tylko dziś, ale i za 10 czy 20 lat Polskę porywała fala wyjątkowych emocji kibicowania i dumy" - dodał.Środki przekazane przez markę w ramach oficjalnego sponsoringu zostaną wykorzystane m.in. na zapewnienie kadrze jak najlepszego, zaawansowanego technologicznie sprzętu, w tym np. przeprowadzenie testów nowych kombinezonów, butów czy zapięć dla skoczków polskiej kadry A. Z alpejskiego mleka... Milka od 25 lat z narciarzami i skoczkami Milka, której korzenie sięgają alpejskich stoków, od zawsze związana jest z górami. Dlatego od niemal 25 lat wspiera gwiazdy sportów zimowych w ich przygotowaniach oraz treningach do największych międzynarodowych zawodów. Swoją aktywność jako sponsor sportów zimowych Milka rozpoczęła dokładnie w roku 1995, wraz z pierwszą obecnością fioletowej krowy Milka na stoku w Lienz w Austrii. Od tego momentu marka towarzyszyła sportowcom podczas setek zawodów Pucharu Świata czy mistrzostw świata. W świat skoków narciarskich Milka wkroczyła jako sponsor Martina Schmitta - partnerstwo to zaczęło się podczas Pucharu Świata FIS w 1999 roku i trwało przeszło 17 lat! Ponadto, Milka była także dwukrotnie głównym sponsorem prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni. Od 2014 do 2017 r. ambasadorem marki w skokach narciarskich był Andreas Wellinger. Kluczowym elementem decyzji o wsparciu poszczególnych sportowców jest zawsze zgodność z wartościami ważnymi dla samej marki, takimi jak autentyczność, delikatność, dobro, zapał do życia oraz miłość do natury. Marka wielokrotnie wspierała na świecie wybitnych skoczków w ich indywidualnych aktywnościach. Jednak tym razem, na polskim rynku, uznano, że najważniejsza jest drużyna. Polska kadra skoczków wielokrotnie pokazała prawdziwego ducha drużyny. Dlatego Milka postanowiła wesprzeć cały zespół. W nadchodzącym sezonie 2018/2019 Milka, oprócz polskiej kadry skoczków narciarskich, wspiera aż sześć narciarek alpejskich: Annę Veith (Austria), Michaelę Kirchgasser (Austria), Tessę Worley (Francja), Tinę Maze (Słowenia), Ilkę Sztuhec (Słowenia), Ester Ledecką (Czechy). Projekt Wspierania Młodych Skoczków Planując zaangażowanie w sponsoring polskiej reprezentacji skoczków narciarskich, zespół marki Milka chciał dobrze zrozumieć potrzeby PZN i sportowców - tak, by jak najlepiej wesprzeć reprezentację. Okazało się, że obok potrzeb dorosłej kadry, wśród wyzwań wielokrotnie pojawiał się wątek trudnej drogi mistrzów, jaką sami pokonali na szczyt i ich troska o rozwój najmłodszych adeptów dyscypliny. Polscy skoczkowie, w większości bardzo skromni, pomimo osiąganych sukcesów, pamiętają o zawodnikach i zawodniczkach z klubów sportowych i o barierach, z jakimi się mierzą. W rozmowach z doświadczonymi i utytułowanymi skoczkami często słyszeliśmy historie ich początków - problemów z dojazdem na treningi oraz zawody czy konieczność korzystania z używanych sprzętów w klubach sportowych, by nie obciążać i tak już nadszarpniętych domowych budżetów. Na kanwie tych rozmów i obserwacji, Milka zdecydowała się na polskim rynku na krok wyjątkowy - rozszerzenie klasycznego sponsoringu kadry A o dodatkowy fundusz dedykowany potrzebom najmłodszych skoczków, zjednoczonych w lokalnych klubach, z których wywodzą się przyszłe gwiazdy skoczni."Cieszę się, że jako Polski Związek Narciarski nawiązaliśmy współpracę z marką Milka, która w skokach narciarskich jest obecna już od wielu lat. Milka podchodzi do swojej roli sponsora w bardzo odpowiedzialny i profesjonalny sposób. Decydując się na wsparcie zarówno zawodowych skoczków kadry A, jak i młodych adeptów klubów sportowych, dowodzi, że zależy jej na rozwoju całej dyscypliny sportowej w Polsce" - stwierdził Apoloniusz Tajner, prezes Polskiego Związku Narciarskiego.Długofalowy Projekt Wspierania Młodych Skoczków jest efektem bliskiej współpracy z PZN, który pomógł wskazać Milce kluczowe wyzwania, przed którymi stoją młodzi sportowcy. Pierwsza edycja akcji rozpocznie się wraz z początkiem zimowego sezonu 2018/2019, druga wraz z rozpoczęciem sezonu zimowego w 2019 r. W pierwszej kolejności, Milka przekaże klubom dopasowane do potrzeb młodych skoczków kaski narciarskie oraz zapewni im dostęp do profesjonalnych sesji fizjoterapeutycznych. Milka myśli o zainicjowanym projekcie w wymiarze długofalowym, dlatego postanowiła sfinansować także szkolenia dla trenerów młodych skoczków. "Wspieramy rozwój młodych sportowców nie tylko tu i teraz. Angażujemy się także w działania, których efekty będziemy mogli zobaczyć dopiero za jakiś czas. Będziemy obserwować czy pojawią się nowe potrzeby klubów sportowych, trenerów. Jesteśmy otwarci na współpracę z PZN. Mamy nadzieję, że już za parę lat będziemy mogli wszyscy kibicować naszym młodym zawodnikom na największych skoczniach świata. Milka jest i będzie "Sercem z naszymi" - zarówno obecnymi, jak i młodymi, przyszłymi mistrzami skoków narciarskich" - zaznaczyła Beata Kucejko, dyrektor marketingu Milka, Mondelez Polska.Wsparcie w ramach zainicjowanego projektu trafi do młodych skoczków z ponad 20 klubów sportowych w Polsce. Profesjonalne sesje fizjoterapeutyczne będą dostępne w dwóch dużych ośrodkach szkoleniowych w Szczyrku i Zakopanem, gdzie korzystać z nich będą mogły także stowarzyszone kluby z regionu. Natomiast planowane szkolenia będą dostępne dla szerokiej kadry trenerskiej młodych skoczków. Kampania "Sercem z naszymi" w Polsce Wspólne kibicowanie, wspólne przeżywanie sukcesów, jak i porażek naszych skoczków, było inspiracją do stworzenia nowej kampanii "Milka. Sercem z naszymi". Obok sponsoringu, marka zaplanowała w Polsce szereg działań towarzyszących. Dzięki Milce, Polacy będą mogli być bliżej skoczków - bliżej niedostępnej dotąd wiedzy o nich, możliwości kontaktu z nimi, towarzyszenia w trakcie zawodów. Wyjątkowe materiały przygotowane we współpracy z Milką na temat przygotowań skoczków polskiej kadry do kolejnych konkursów w Pucharze Świata, ich treningów oraz wyników będzie można znaleźć w prasie jak i w internecie oraz na stronie www.milka.com.pl.Dołączenie Milki do grona sponsorów polskiej kadry skoczków narciarskich to dla marki tak duże wydarzenie, że symbol partnerstwa będzie obecny na flagowym produkcie - tabliczce mlecznej czekolady. Z tej okazji powstała nowa szata graficzna tej legendarnej czekolady ze skoczkiem narciarskim oraz hasłem: "ulubiona czekolada polskich skoczków". Milka w nowych opakowaniach pojawi się w sprzedaży wraz z rozpoczęciem sezonu skoków. Wizerunek skoczków pojawi się także w nowej kampanii "Milka. Sercem z naszymi" - polskich skoczków będziemy mogli zobaczyć m.in. w reklamach TV i w kanałach online wspierających kampanię.