Mistrzostwa odbywać się będą w sześciu polskich miastach (Katowice, Łódź, Wrocław, Gdańska, Bydgoszcz, Kraków) z udziałem 24 zespołów. W katowickim "Spodku" rywalizacja potrwa od początku, aż do spotkania finałowego.- W styczniu będziemy znali 19 finalistów, pozostali zostaną wyłonieni w czerwcu. Będzie można zacząć zachęcać zagranicznych kibiców do przyjazdu do nas. Chcemy wykorzystać imprezę do promocji Polski - powiedział prezes PZPS Mirosław Przedpełski podczas środowej konferencji prasowej.MŚ mają też być wykorzystane przez światową federację (FIVB) do promocji dyscypliny.- Polska się do tego świetnie nadaje. Mają powstać w niedługim czasie klipy reklamowe na temat siatkówki - dodał prezes.12-13 września w Katowicach rozegrany zostanie Turniej Miast Partnerskich, w którym wystąpią siatkarze Altery Donieck (Ukraina), VK Koszyce - Saca (Słowacja) oraz Akademii Talentów Jastrzębskiego Węgla i Czarnych Katowice.Główną nagrodą będą miejsca na widowni katowickiego "Spodka" podczas finału MŚ.- Goszczenie imprezy tej rangi to dla miasta wyzwanie logistyczne, inwestycyjne i organizacyjne. Kończy się remont dachu hali, zakończone przed turniejem zostaną inne istotne inwestycje w mieście, przede wszystkim związane z komunikacją - poinformował prezydent Katowic Piotr Uszok.10 września w centrum miasta uruchomiony zostanie zegar odliczający czas do turnieju, a uczniowie szkół dostaną 2014 piłek do siatkówki opatrzonych logo mistrzostw. W Katowicach akcja społeczna "Lubię siatkówkę" dla dzieci i młodzieży trwa od 2011 roku.- Do promocji mistrzostw musimy się przyłożyć. Rozmawiam na ten temat z przedstawicielami rządu i telewizji Polsat. Będziemy współpracować z biurami podróży, aby przyciągnąć kibiców z różnych krajów, chociaż wiemy, że jeżdżenie na mecze siatkarskie nie jest tak popularne jak w przypadku piłki nożnej - stwierdził Przedpełski.Przyznał, że na ogólny sukces mistrzostw duży wpływ będzie miał wynik sportowy osiągnięty przez polską reprezentację.