Reklama

Reklama

MŚ siatkarek 2018: Sponsor włoskiej kadry oskarżony o rasizm w reklamie

Marka wody mineralnej Uliveto, sponsor włoskiej reprezentacji siatkarek, które w sobotę zdobyły wicemistrzostwo świata, została oskarżona w internecie o rasizm. Uznano, że w jednej z reklam specjalnie nie pokazano ciemnoskórych zawodniczek występujących w ekipie Italii.

Dzień po wywalczeniu przez Włoszki srebrnego medalu w kilku mediach, m.in. dzienniku "La Reppublica", opublikowano reklamę, w której wielka butelka wody stoi przed drużyną, a zdjęciu towarzyszy slogan "mistrzynie siatkówki piją Uliveto!".

Reklama

Wielu internautów dość szybko zauważyło, że na fotografii nie widać dwóch ciemnoskórych zawodniczek - Miriam Sylli i Paoli Egonu - i zarzuciło marce, że specjalne ustawiła butelkę tak, by zasłonić te dwie siatkarki.

Zarówno Sylla, jak i Egonu urodziły się we Włoszech. Rodzice pierwszej pochodzą z Wybrzeża Kości Słoniowej, a drugiej z Nigerii. Obie były ważnymi postaciami w zespole z Italii, a Egonu wymieniana był jako jedna z największych gwiazd mundialu.

Na portalach społecznościowych zaczęło pojawiać się coraz więcej oskarżeń o rasizm i Uliveto wystosowało na Facebooku oświadczenie w tej sprawie.

"Z wielkim entuzjazmem śledziliśmy przygodę naszych siatkarek, wszystkich bez wyjątku. Jakakolwiek forma dyskryminacji jest nam obca. Nasze wsparcie dla drużyny i wszystkie jego elementy są zilustrowane za sprawą wielu zdjęć zamieszczonych w mediach społecznościowych" - zaznaczono w komunikacie. Na wcześniej opublikowanych zdjęciach na profilu tej marki ciemnoskóre zawodniczki były dobrze widoczne.

Internauci znaleźli później także oryginalne zdjęcie, które wykorzystano w reklamie wzbudzającej kontrowersje. Fotografię wykonano jeszcze przed MŚ. Sylla była wówczas nieobecna. Okazało się zaś, że butelka zasłoniła poza Egonu także Serenę Ortolani, która nie jest ciemnoskóra.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje