BeIN Sports, który jest właścicielem francuskich praw do pokazywania Serie A, ogłosił w piątek 20 stycznia, że nie będzie już transmitował meczów Atalanty z powodu sponsora koszulek, zgodnie z zarządzeniem władz francuskich. Plus 500, którego logo widnieje na koszulkach zespołu z Bergamo, stał się celem ministerstwa z Bercy, ponieważ oferuje "usługi inwestycyjne powiązane z ryzykownymi kontraktami finansowymi". "Ta reklama jest zabroniona przez kodeks konsumencki" - stwierdziła Dyrekcja Generalna ds. Konkurencji, Spraw Konsumenckich i Oszustw (DGCCRF) w piśmie skierowanym do beIN Sports. DGCCRF dodała, że "nakazała nadawcy zaprzestanie tej praktyki". "Według DGCCRF każda transmisja pokazująca jednego ze sponsorów tej drużyny będzie stanowić zakazaną reklamę ryzykownych produktów finansowych" - wyjaśnia beIN w wiadomości dla swoich abonentów. Plus 500 to finansowa platforma handlowa z siedzibą na Cyprze. Na jego stronie internetowej znajduje się baner ostrzegawczy o "wysokim ryzyku szybkiej utraty kapitału" i kontraktach na różnice kursowe. Są to produkty sklasyfikowane przez francuski Urząd Nadzoru Rynków Finansowych (AMF) jako bardzo ryzykowne. Oprócz Atalanty, Plus 500 widnieje także na koszulkach klubu NBA Chicago Bulls oraz Legii Warszawa i Young Boys Berno. Wcześniej przez osiem sezonów z tą samą reklamą występowało też Atlético Madryt (2014 - 2022). Grupa beIN Sports zapowiedziała w piątek, że "mobilizuje się, aby grono fanów Serie A mogło szybko mieć dostęp do meczów Atalanty Bergamo", nie określając jednak, w jaki sposób zamierza tego dokonać.