Ranking firmy Nielsen został stworzony na bazie wnikliwej analizy danych z mediów społecznościowych. Kluczowymi punktami były między innymi zasięg oraz trafność treści. W tym celu stworzono specjalne narzędzie do dokładnego monitorowania skuteczności kampanii społecznościowych. Pod uwagę wzięto wzrost liczby fanów w czasie, wartość mediów, skuteczność treści oraz zaangażowanie w treści. Łącznie przez 12 miesięcy śledzono konta na Instagramie ponad sześciu tysięcy sportowców z 21 dyscyplin sportowych. Na pierwszym miejscu w prestiżowym zestawieniu znalazł się Lionel Messi. Argentyńczyk o dwa punkty wyprzedził innego gwiazdora piłki nożnej. Na drugim miejscu uplasował się bowiem Cristiano Ronaldo. Czołową trójkę uzupełnił amerykański koszykarz James Lebron. Wysokie miejsce w rankingu zajął Robert Lewandowski. Napastnik Bayernu Monachium znalazł się na 20. miejscu tuż za Paulem Pogbą, a przed Lewisem Hamiltonem. Za "Lewym" uplasowali się między innymi Rafael Nadal, Tyson Fury, Naomi Osaka oraz Mikaela Shiffrin. AB