Marcin Horała, który do niedawna pełnił funkcję pełnomocnika rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, przyznał w Porannej Rozmowie w RMF FM z Robertem Mazurkiem, że firma Lewandowskiego "Stor9" zainkasowała ćwierć miliona złotych w zamian za promocję tej inwestycji. Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ. Kwota ta była jedynie częścią budżetu dedykowanego promocji projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Marcin Horała odpowiedział wprost, że środki te zostały wypłacone za "promowanie największego procesu inwestycyjnego w Polsce i informowanie o nim". Dodał, że wszystko odbyło się całkowicie legalnie. Prezes "Stor9" Anna Zielińska informuje, na co przeznaczono te pieniądze Agencja Roberta Lewandowskiego "Stor9" działa w obszarze szeroko rozumianej komunikacji marketingowej. Oznacza to, że pomaga ona innym przedsiębiorstwom w wypromowaniu ich produktu, organizując ich kampanie przy pomocy influencerów. - Wiemy, jak skutecznie dobrać odpowiednich narratorów do historii, którą chce opowiedzieć marka. Rozumiemy szerszy kontekst i umiemy go wykorzystać, bez względu na obszar działań i platformę, na której jest prowadzona kampania - pisze o sobie agencja "Stor9" na własnej stronie internetowej. Anna Zielińska, prezes firmy, przekazała Interii, na co dokładnie "Stor9" przeznaczył pieniądze w ramach promocji Centralnego Portu Komunikacyjnego i kiedy współpraca ta została nawiązana. Z przekazanych informacji dowiedzieliśmy się, że zaproszenie na przetarg zostało odebrane w kwietniu 2023 roku. CEO "Stor9" dodaje, że był to jeden z ponad 300 projektów, które dla ponad 60 klientów firma zrealizowała w 2023 roku, a jego budżet stanowił ok. 1 proc. przychodów agencji właśnie w rzeczonym roku. W dalszej części Anna Zielińska informuje, na co dokładnie przeznaczono środki w ramach kontraktu. - Złożyliśmy ofertę, która okazała się spełniać wszystkie najważniejsze warunki przetargu (dobór influencerów oraz wycena świadczeń). W ramach kampanii przeprowadziliśmy działania z 6 twórcami, w okresie od września do końca grudnia 2023 roku. Znacząca większość publikacji przypadła na okres listopad/grudzień 2023 roku. Wszystkie materiały w momencie publikacji zostały oznaczone jako współprace reklamowe zgodnie z rekomendacjami wydanymi przez UOKiK. Kampania którą zrealizowaliśmy była częścią szerokiej akcji promocyjnej, o której przeprowadzeniu spółka CPK publicznie informowała - tłumaczy CEO agencji "Stor9". Przedmiotem kampanii promującej projekt CPK miały być publikacje na kanałach wyselekcjonowanych sześciu influencerów, którzy zajmują się tematyką powiązaną z różnymi obszarami mającymi związek z tą inwestycją - kwestiami gospodarczymi, ekologią czy podróżami.