O reprezentancie Polski w sierpniu ukazało się 1344 publikacji w prasie i w wybranych serwisach internetowych. Jego klubowy kolega - drugi w zestawieniu - Jakub Błaszczykowski miał ich 749. To obrazuje skalę popularności różniącą Lewandowskiego od pozostałych polskich piłkarzy. W sierpniu aż 326 razy jego nazwisko pojawiło się w tytułach publikacji, a 36 razy znalazł się na pierwszych stronach. Mniej pisało się o sprawach pozasportowych, choć wiele materiałów wygenerowały krytyczne wobec obecnego pracodawcy publiczne wypowiedzi piłkarza - jak słynny wywiad udzielony "Rzeczpospolitej". O Robercie pisał także "Forbes", na którego łamach ukazał się artykuł podkreślający marketingowy i reklamowy potencjał piłkarza. "Lewy" jest najlepszym strzelcem Borussii. W tym sezonie zdobył już sześć bramek w Bundeslidze, czyli tyle samo, co inni liderzy klasyfikacji strzelców: Anthony Modeste (TSG Hoffenheim), Sidney Sam (Bayer Leverkusen), Nicolai Mueller (1.FSV Mainz) i Vedad Ibiszević (VfB Stuttgart). Pierwszą trójkę klasyfikacji najbardziej medialnych polskich piłkarzy zamknął Wojciech Szczęsny. Bramkarz Arsenalu Londyn okazał się w tym miesiącu bardziej medialny niż rywalizujący z nim Artur Boruc (Southampton FC, 5. miejsce). Golkiperów rozdzielił Bartłomiej Pawłowski, który przed miesiącem zrobił furorę niespodziewanym transferem do Primera Division. Piłkarz Malagi utrzymał się w czołówce, ale widoczny jest wyraźny trend spadkowy. Za pierwszą piątką uplasowała się grupa pościgowa zawodników o bardzo podobnych wynikach. Co ciekawe, ekwiwalent reklamowy publikacji prasowych o "Lewym" wyniósł aż 14,2 mln zł. Za nim znalazł się nie Błaszczykowski, a Szczęsny (6,2 mln zł). Tuż za Błaszczykowskim (5,7 mln zł) z kolei pojawił się Boruc (4,3 mln zł). Badanie "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" wyłoniło także najbardziej medialne aktualnie kluby polskiej ligi. W sierpniu po raz szósty z rzędu triumfowała Legia Warszawa. Mistrz Polski wyprzedził Śląsk Wrocław i Lecha Poznań. Tuż za podium uplasowały się dwa krakowskie kluby. Tym razem lepsza od Wisły okazała się Cracovia. O liderze w w sierpniu ukazało się aż 3617 publikacji. To wynik występów w eliminacjach do Ligi Mistrzów. Niewiele niższy wynik uzyskał Śląsk (3604), natomiast o Lechu Poznań napisano w 3,1 tys. tekstów. Kolejne kluby miały już zdecydowanie słabsze wyniki. Cracovia - 2,4 tys., natomiast Wisła Kraków - 2,2 tys. publikacji. W I lidze na czele Arka Gdynia. Drugie miejsce utrzymał PGE GKS Bełchatów, natomiast na pozycję trzecią awansowała Sandecja Nowy Sącz. O najbardziej medialnym klubie na drugim froncie powstało 0,9 tys. publikacji. Zobacz wyniki, terminarz i tabelę grupy H eliminacji MŚ 2014 Zobacz wyniki, terminarz i tabelę Bundesligi Zobacz wyniki, terminarz i tabelę Premier League Zobacz wyniki, terminarz i tabelę Primera Division Zobacz wyniki, terminarz i tabelę T-Mobile Ekstraklasy Zobacz wyniki, terminarz i tabelę 1. ligi ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- *Badanie objęło piłkarzy z "wielkiej piątki" lig europejskich - angielskiej, francuskiej, hiszpańskiej, niemieckiej i włoskiej. Badanie "Polska Piłka" prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 wybranych portali internetowych. W sierpniu 2013 przeanalizowano 26 tys. publikacji. Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 31 sierpnia 2013 - analitycy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" wzięli pod uwagę 596 tys. informacji.