"Dziękuję wszystkim, którzy we mnie wierzą. Cieszę się z odbioru mojej osoby. Myślę, że widać w tym przede wszystkim naturalność, bo cały czas jestem sobą. Cieszę się, że udało mi się wyprzedzić prezesa Bońka" - powiedział Lewandowski w nagraniu wideo odtworzonym podczas ogłoszenia 50 najbardziej wpływowych ludzi w polskim sporcie. Konferencja odbyła się w Muzeum Sportu i Turystyki, a ranking został przeprowadzony przez miesięcznik "Forbes" i firmę badawczą "Pentagon Research". "Dobrze o naszych rodzimych piłkarzach świadczy fakt, że maksymalnie skupiają się na wartości sportowej. Aspekt biznesowy oddają w ręce profesjonalistów. Jesteśmy dumni, że mamy obecnie takich reprezentantów kraju. Sława i medialność to atut" - tłumaczył natomiast sekretarz generalny PZPN Maciej Sawicki. Kapitan reprezentacji Polski pokonał szefa piłkarskiej centrali dzięki głównie świetnej dyspozycji sportowej w ostatnim okresie. Według specjalistów napastnik Bayernu Monachium jest bliski szczytu pod względem marketingowym. Z rankingu wynika, że prezes PZPN przegrał z nim minimalnie. "Boniek doskonale rozumie, jak dobre relacje z mediami mogą pomóc w osiąganiu celów biznesowych oraz, że dystans do samego siebie w mediach społecznościach pozwala zdobyć dodatkowy rozgłos. Trwała zmiana wizerunku nigdy nie jest efektem jednej decyzji czy jednego wydarzenia, choć jedno wydarzenie może pomóc w utrwaleniu kreowanego wrażenia. Tak jak awans reprezentacji Polski do Euro 2016 wzmocnił wyobrażenie kibiców, jak bardzo zmieniła się polska piłka pod rządami Bońka" - ocenił Wojciech Szaniawski, prezes agencji marketingu sportowego "Arskom Group". Trzecie miejsce zajęła tenisistka Agnieszka Radwańska. Twórcy rankingu najbardziej wpływowych ludzi w 2015 roku kierowali się rozpoznawalnością, wizerunkiem i obecnością w mediach 160 osób związanych z polskim sportem. Stanowiło to 50 procent kryterium. Na drugą połowę kryterium składały się listy ekspertów, którzy wybierali po 50 osób. Wśród ekspertów był m.in. mistrz olimpijski w żeglarstwie Mateusz Kusznierewicz oraz specjalista ds. marketingu sportowego Tomasz Redwan.