Z trzeciego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2014 roku awansował Polsat. Udział tego kanału względem października 2013 roku zwiększył się o 8,67 proc. i wyniósł 13,41 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Na drugą pozycję spadł TVN. Udział tego kanału w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,90 proc. do 13,19 proc. Kolejne dwie lokaty zajęły stacje TVP1 (która w październiku ub.r. była druga) i TVP2, tracące odpowiednio 10,83 proc. i 17,34 proc. Udział zajmującej trzecią pozycję Jedynki wyniósł 11,03 proc., a będącej oczko niżej Dwójki - 9,06 proc. Łączny udział tzw. "wielkiej czwórki" zmalał z 48,98 proc. w październiku ub.r. do 46,69 proc. w październiku br. W październiku 2014 roku największą widownię zgromadził eliminacyjny mecz do ME w piłce nożnej, w którym Polska zmierzyła się ze Szkocją. Spotkanie to w samym Polsacie oglądało 7,51 mln widzów. Drugie miejsce zajął emitowany w TVP2 serial "M jak miłość", którego odcinek z 27 października śledziło średnio 6,98 mln osób. Ostatnie miejsce podium należało do meczu piłki nożnej w którym Polska pokonała Niemcy 2-0. Spotkanie to w samym Polsacie oglądało 6,39 mln widzów.