Reklama

Reklama

ORLEN Warsaw Marathon. Eksperci: Odpowiednie nawodnienie to klucz do udanego biegu

ORLEN Warsaw Marathon ogłosił właśnie, że partnerem tytularnym biegu na 10 kilometrów została firma OSHEE, lider w segmencie napojów funkcjonalnych w Polsce, obecny na 45 światowych rynkach. Poza biegiem OSHEE 10 km partner będzie obecny w biegu na dystansie maratońskim, serwując biegaczom przekąski i napoje w kilkunastu punktach na trasie, żeby ułatwić uczestnikom osiągnięcie jak najlepszych wyników.

Dlaczego odpowiednie nawodnienie jest tak ważne podczas biegu? Zapytaliśmy o to u źródła. Na temat napojów izotonicznych i samego uzupełniania płynów podczas biegania krąży mnóstwo mitów. Dlatego o pomoc w ich obaleniu lub potwierdzeniu poprosiliśmy  OSHEE i ekspertów z Akademii Dietetyki Sportowej. 

Wiele osób uważa, że podczas biegów na długich dystansach wystarczającym źródłem płynów jest woda. Niestety ustrojowe zasoby energetyczne organizmu są ograniczone, dlatego konieczne jest dostarczanie napojów zawierających węglowodany. - Dodatkowo w przypadku wysokiej temperatury otoczenia dochodzi do dużych strat wody razem z potem, a uczucie pragnienia jest niewystarczającym bodźcem, stymulującym konsumpcję płynów w wystarczającej ilości. W związku z tym warto zaplanować, jaką ilość napojów powinniśmy spożyć na poszczególnych punkach nawodnienia. Osoby uprawiające amatorsko sport często nie są świadome, że układ pokarmowy nie jest przystosowany do spożywania płynów oraz węglowodanów w trakcie długotrwałych ćwiczeń, dlatego warto "trenować jelita" sięgając po napoje izotoniczne i żele energetyczne w okresie treningowym. - dodaje dietetyk. 

Reklama

Dystans 10 km nie wymaga specjalnych przygotowań żywieniowych, warto jednak zadbać o posiłek przedstartowy, który zapewni uczestnikom komfort żołądkowo-jelitowy na trasie, a także o uzupełnienie płynów przed rozpoczęciem biegu. 

- Z ogromną przyjemnością zaangażowaliśmy się w tegoroczną edycję ORLEN Warsaw Marathon. To wydarzenie idealnie wpisuje się w DNA marki OSHEE - mówi Mariusz Ryciak, wicedyrektor marketingu OSHEE. - Nasze produkty są odpowiedzią na potrzeby ludzi aktywnych. Dotyczy to zarówno osób, dla których aktywność fizyczna to hobby, jak i zawodowców, uprawiających różne dyscypliny sportu. Wspierają nas w tym Ambasadorzy, tacy jak Robert Lewandowski i Joanna Jędrzejczyk, którzy pokazują nam wszystkim, jak można przesuwać granice i osiągać mistrzostwo w swojej dziedzinie - dodaje.



Dowiedz się więcej na temat: Orlen Warsaw Marathon

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje