Kiedy w 2018 roku rozpoczęto projekt, firma Oknoplast miała za sobą doświadczenie wyniesione m in. ze współpracy z Interem Mediolan, Olympique Lyon i Borussią Dortmund. To wielkie, znane na całym świecie marki sportowe. Tym razem cel miał być zupełnie inny - grupy młodzieżowe. Czy między grupą młodych koszykarzy i światowej sławy klubami dało się znaleźć punkty wspólne? Postawiono przede wszystkim na profesjonalizm. Nastoletni gracze zaczęli być traktowani, tak jakby właśnie wkroczyli na najwyższy poziom. Tam można oczekiwać profitów, nagród, ale trzeba również dbać o siebie, własną organizację dnia, umieć wytyczać sobie cele i do nich dążyć. Zakładano efekty, lecz pojawiły się wymagania. Czy się opłaciło? - Jesteśmy dumni z wyników, które osiągają młodzi koszykarze. Czujemy się silnie związani z lokalną społecznością, jesteśmy jej częścią i chcemy ją wspierać. Wierzymy, że wsparcie, którego udzielamy zaowocuje w przyszłości. Wiemy, że sport kształtuje nie tylko tężyznę fizyczną, ale również charakter - przekonuje Magdalena Cedro-Czubaj, Dyrektor Marketingu firmy Oknoplast. Producent okien odnalazł się również w grupie młodych sportowców. Choć na co dzień zadania, jakie wykonuje wydają się inne, to pewne elementy mogą procentować w dłuższym wymiarze czasowym. - Sport młodzieżowy buduje zarówno ciało jak i ducha. Nabywamy niezwykle ważnych umiejętności, które są ważna przez całe nasze życie. Uczymy się współpracy w zespole, tego jak odnaleźć się w grupie, ćwiczymy dyscyplinę, wyrabiamy umiejętności liderskie. Uczymy radzenia sobie z frustracją, porażką i sukcesem. Mam wrażenie, że pozytywne strony sportu można jeszcze bardzo długo wymieniać, ale najważniejsze jest to, że są to lekcje na całe życie - uważa Magdalena Cedro-Czubaj. W Krakowie postanowiono, by warunki, jakie mają stworzone młodzi sportowcy dorównywały profesjonalnemu sportowi. Stąd, współpraca z Parkiem Wodnym w Krakowie, szkółką sportową RadwanSport, Szkołą Gortata Kraków, Polskim Związkiem Koszykówki i jednocześnie Ministerstwem Sportu, w celu realizowania centralnego programu szkoleniowego. Dodatkowo, postanowiono zgłosić zespół do rozgrywek Młodzieżowych Europejskich Pucharów, co stanowiło bardzo duże wyzwanie sportowe oraz organizacyjne. - Biznes i sport łączą wspólne wartości, których w Grupie OKNOPLAST sumiennie przestrzegamy - to teamwork i fair play. Bez nich, tak w firmie jak i na boisku, nie udałoby się osiągnąć sukcesu. Poza tym jeszcze raz podkreślę, że umiejętności, które wynosimy ze sportu, takie jak, determinacja, motywacja i dyscyplina są niezbędne w świecie biznesu. Pamiętajmy, że wielu sportowców, gdy już nie uprawiają swojej dyscypliny zawodowo, przechodzi do biznesu i są świetnymi managerami - uważa z kolei Cedro-Czubaj. Dynamika rozwoju oraz wspominane wyzwania często stają naprzeciw zarówno członków zarządu wielkiej firmy, pracowników i oczywiście sportowców, niemal każdego tygodnia zmagającymi się z różnymi przeciwnikami lub sytuacjami wymagającymi wysiłku. Czy można przekroczyć granice, by za każdym razem móc osiągać wyższy pułap? - Moim zdaniem, wiele granic znajduje się naszym postrzeganiu sytuacji. Ważne, by nauczyć się patrzeć na nie jak na wyzwania a nie problemy. Wtedy łatwiej nam będzie je pokonać. "Wiemy o sobie tyle, ile nas sprawdzono" dlatego moim zaleceniem niech będzie szukanie alternatyw - kiedy na naszej drodze pojawi się przeszkoda, której nie możemy obejść, to może możemy ją przeskoczyć - mówi z uśmiechem. Jednym z ważnych elementów, decydującym o ewentualnym sukcesie są marzenia. Często pozwalają wyznaczyć kierunek i dalej, realizować go ze wszystkich sił. Poniekąd podobnie myślą w firmie Oknoplast. - Oczywiście, w firmie są marzenia - bez tego nie rozwijalibyśmy się, nie pojawiałyby się nowe produkty i technologie. Kluczowe jest jednak, by marzenia te przekuć w konkretny plan działania, a następnie go realizować. Same marzenia nie wystarczą. Potrzebna jest ciężka praca i niepoddawanie się - kończy Dyrektor Marketingu Firmy Oknoplast Magdalena Cedro-Czubaj.