Na organizacji Euro 2016 Europejska Unia Piłkarska zarobiła 1,93 mld euro, czyli o 34 procent więcej w stosunku do Euro 2012. Najwięcej, bo aż miliard i 50 mln euro wpłynęło ze sprzedaży praw telewizyjnych. Kolejne 480 mln zł to zarobek na sponsoringu i sprzedaży licencji. Dopiero trzecią co do wielkości liczbą (400 mln euro) jest sprzedaż biletów i miejsc w lożach VIP. UEFA poniosła też koszty przy organizacji turnieju. Wyniosły one 1,1 mld euro. Z czego: - 650 mln euro - to organizacja meczów - 301 mln euro - nagrody dla finalistów ME, - 150 mln euro - rekompensaty dla klubów za zawodników biorących udział w Euro 2016. W co zostanie zainwestowane 830 mln euro zysku? 600 mln euro zasili na program rozwoju piłki HatTrick, w latach 2016-2020. Kwota ta zostanie podzielona na wszystkich 55 członków UEFA, 230 mln euro to koszty organizacyjne UEFA na najbliższe cztery lata. Według wstępnych szacunków już teraz Francja zyskała dzięki Euro 2016 1,2 mld euro. Wpływ ME kraj ten odczuje także długofalowo. Choćby dlatego, że wielu ludzi we Francji znalazło pracę w przygotowaniach Euro 2016 i obsłudze turnieju. Sporo zarobiła też francuska turystyka. Kibice, którzy zobaczyli Francję po raz pierwszy, na pewno zechcą do niej wrócić. Tym bardziej, gdy zakończą się problemy związane ze strajkami pracowników komunikacji. - Francja, organizując tak sprawnie tak duży turniej jak Euro 2016 w dobie problemów, jakie ją dręczą, pokazała jak wielkim jest krajem - chwali wiceprezydent UEFA Angel Maria Villar Llona. - Michel Platini, który był pomysłodawcą organizacji mistrzostw we Francji, na pewno może być dumny z "jego" Euro - dodaje Hiszpan. Platini jest zawieszony za korupcję, przez co nie obejrzy na żywo finału Euro 2016. Euro 2016 pobiło rekordy popularności na trybunach, ale także przed telewizorami. Oto najpopularniejsze mecze w TV: Niemcy - Francja - 29,8 mln ludzi w Niemczech (81 proc. w ZDF) Niemcy - Francja 19,2 mln we Francji (69 proc. w TF1). Najlepszy wynik od finału MŚ z 2016 r Niemcy - Włochy w Italii 16,6 mln (66 proc, w Rai1) - największa oglądalność od finału Euro 2012 Anglia: Anglia - Islandia - 15 mln (59. Proc w ITV) - najwięcej od MŚ 2014 r W Islandii to spotkanie oglądało 99,8 procent telewidzów. Tylko 298 osób oglądało co innego! Już jutro około północy Euro 2016 przejdzie do historii. Zostanie zapamiętane jako najdłuższe mistrzostwa Europy i jedne z najciekawszych, na których błysnęła nie tylko Polska, ale też kraje piłkarsko zapomniane: Islandia, Walia, czy Irlandia Północna. Z Paryża Michał Białoński, Piotr Jawor, Łukasz Szpyrka