Oprócz boiskowych spektakli, na uwagę zasługuje światowy ranking futbolu na rok 2018, który pokazuje piłkę nożną w zupełnie innym świetle, niż tylko pokonywanie kolejnych rywali na murawie. Tym razem badania nad kibicami przeprowadził Nielsen, który między innymi prześwietlił, kto ogląda mecze i na jakich urządzeniach. Według globalnego rankingu, Polacy stanowią jedną z najbardziej zainteresowanych futbolem narodowości. Na pierwszym miejscu znajdują się Zjednoczone Emiraty Arabskie (80 procent populacji interesuje się się piłką), a czołową trójkę uzupełniają Tajlandia (78 procent) oraz Chile (75 procent). Jako interesujących się futbolem przynajmniej w stopniu umiarkowanym, określiło się 67 procent Polaków, co dało nam dziesiątą lokatę. Dalej uplasowały się takie państwa, jak Niemcy, Rosja, czy Francja. Ciekawostką jest również pasja do futbolu wśród kobiet. Obecnie 26 procent pań mówi o sobie, że wie dobrze, co w trawie piszczy, jeśli ktoś pyta o piłkę. Tak samo twierdzi 38 procent panów. Najchętniej mecze oglądają z kolei osoby między 16. a 24. rokiem życia. Połowa globalnego społeczeństwa w wieku do 34 lat zasila grono fanów piłki nożnej - informuje Nielsen Entertainment. Zgodnie z raportem nadawców telewizyjnych, ćwierć spośród grupy do 20 lat, którzy śledzą mundial w Rosji, robi to za pomocą urządzeń mobilnych. W starszych grupach wskaźnik ten wynosi między 19 a 15 procent. Aleksandra Bazułka