Ta faza sprzedaży biletów potrwa do 31 stycznia. Kibice mogą się w niej ubiegać o bilety na wszystkie spotkania z wyjątkiem meczu otwarcia Rosja - Arabia Saudyjska (14 czerwca) i finału (15 lipca - oba na stadionie Łużniki w Moskwie). Jeżeli chętnych na kupno biletów będzie więcej niż wejściówek, przeprowadzone zostanie losowanie, a zainteresowani zostaną poinformowani do 12 marca. Nie ma znaczenia data i kolejność złożenia zamówienia. Największe zainteresowanie biletami jest w Argentynie, Meksyku, Peru, Brazylii, Kolumbii i USA. Kolejne kraje to Hiszpania, Niemcy, Egipt i Chiny. Podczas pierwszej fazy sprzedano 742 760 biletów. W drugiej fazie, która rozpoczęła się 5 grudnia, a zakończy 31 stycznia, odnotowano 2,3 mln zamówień. Komplet wejściówek na grupowe mecze "Biało-Czerwonych" kosztuje od 347 do 693 dolarów (1200-2500 zł). Oprócz pakietów "Follow your team" można też aplikować po bilety na wszystkie mecze na danym stadionie lub pojedyncze wejściówki na określone spotkanie. Najtańszy bilet na mecz grupowy kosztuje 105 dolarów (około 390 zł). By zobaczyć na żywo finał mundialu, trzeba zapłacić przynajmniej cztery razy więcej. Preferencyjne ceny biletów obejmują osoby mieszkające w Rosji (obywateli tego kraju oraz pracujących tam obcokrajowców). Bezpośrednia sprzedaż rozpocznie się w połowie marca. Niesprzedane bilety będzie można również zakupić w tzw. fazie last minute. Przed turniejem dostępna będzie również oficjalna platforma odsprzedaży wejściówek. Organizatorzy przygotowali też specjalne bilety dla osób z niepełnosprawnościami. Część wejściówek będzie też w dyspozycji narodowych federacji. Kibice, którzy otrzymają potwierdzenie zakupu biletów, przed wyjazdem do Rosji muszą wyrobić specjalny identyfikator - Fan Id. Dokument zastępuje wizę i pozwala korzystać z dodatkowych środków komunikacji.