Raport przygotowany przez Dentsu Aegis Network pokazuje, że pierwszy półfinałowy mecz tegorocznych mistrzostw Świata w piłce nożnej zainteresował rekordową ilość polskich kibiców, zarówno przed telewizorami, jak i w mediach społecznościowych. 6,5 miliona widzów w TVP 2 i TVP Sport to najwyższa jak dotąd widownia meczu w czasie tegorocznych mistrzostw w Brazylii (średnia minutowa oglądalność 5,3 mln podczas meczu otwarcia). W mediach społecznościowych spektakularna ilość goli strzelonych przez reprezentację Niemiec i druzgocąca porażka Brazylii spowodowały, że kibice opublikowali co najmniej cztery razy więcej wpisów niż w trakcie meczu otwarcia. W mediach społecznościowych zainteresowanie meczem rosło, w takich momentach, jak np. pierwszy strzał na bramkę, gol czy żółta kartka. Agencja przeanalizowała wpisy z frazami dotyczącymi mundialu pochodzące z serwisów Twitter, Instagram oraz z najpopularniejszych stron dotyczących sportu na Facebooku.Z danych pozyskanych podczas meczu Brazylia - Niemcy wynika, że Polacy opublikowali w tych serwisach co najmniej 14 000 wpisów dotyczących bezpośrednio monitorowanych haseł i hasztagów (np. worldcup2014, meczotwarcia, mundialbrazil2014, mundialbrasil2014, world cup, brazil2014, mundial2014, brazylia2014). Oznacza to, że w każdej minucie pierwszego półfinałowego meczu, w mediach społecznościowych pojawiały się przeciętnie 103 nowe posty. W szczytowym momencie rozgrywki (23. minuta meczu), kiedy Niemcy zdobyli drugą i trzecią bramkę, do sieci trafiło ponad 1400 wpisów. W trakcie I połowy meczu, gdy reprezentacja Niemiec zdobyła pięć goli, wygenerowano dwie trzecie wszystkich komentarzy w mediach społecznościowych.