"Canarinhos" pozostawili daleko za sobą kolejną reprezentację, Niemcy. Aktualni mistrzowie świata zarobili na udostępnianiu reklam na treningowych koszulkach kadry narodowej 13 mln euro. Jak ocenił dyrektor wykonawczy spółki Repucom Jose Colagrossi, w związku z wygraniem mundialu przez Niemcy zyski ich federacji z tytułu sprzedaży umieszczonych na reprezentacyjnych koszulkach reklam będą w tym roku zdecydowanie większe. Kolejne miejsca w badaniu firmy Repucom zajęły Włochy, których federacja zarobiła 9 mln euro na udostępnieniu koszulek reprezentacyjnych dla reklamodawców, a także Anglia, gdzie wpływy przekroczyły 6 mln euro. Repucom szacuje, że około 5 mln euro zarobiła na reklamach umieszczanych na treningowym sprzęcie kadry portugalska federacja piłkarska.1,5 mln euro mniej zainkasowali Argentyńczycy. "Sprzedaż powierzchni reklamowej na koszulkach treningowych reprezentacji jest dziś coraz bardziej lukratywnym przedsięwzięciem dla piłkarskich federacji. Zyski rosną szczególnie przed dużymi imprezami sportowymi, takimi jak mundial czy mistrzostwa Europy. Sukces na imprezie stymuluje też w naturalny sposób sprzedaż koszulek" - dodał Colagrossi. Jak poinformowały pod koniec lipca br. władze firmy Adidas, w trakcie mundialu rozgrywanego w Brazylii sprzedanych zostało na terenie tego kraju ponad dwa miliony koszulek reprezentacji Niemiec. Z kolei wyprodukowane przez tą sama markę koszulki drugiego finalisty turnieju, Argentyny, znalazły milion nabywców.