W sezonie 2024 Rajd Śląska awansował do mistrzostw Europy (FIA ERC). Tym samym impreza znalazła się w gronie ośmiu najważniejszych rajdów na Starym Kontynencie. Organizowane od 1953 r. mistrzostwa Europy to najstarszy rajdowy cykl na świecie i druga najistotniejsza, po WRC (mistrzostwa świata), seria w tej dyscyplinie. Przez lata wiele polskich rajdów było zaliczanych do kalendarza europejskiego czempionatu, na czele z Rajdem Polski, czyli drugą - po Rajdzie Monte Carlo i - najstarszą imprezą na świecie. Sukcesy w mistrzostwach Europy odnosili również Polacy. Po trzy tytuły na swoim koncie mają kierowcy pochodzący z województwa Śląskiego - urodzony w Dąbrowie Górniczej Sobiesław Zasada i pochodzący z Ustronia Kajetan Kajetanowicz. Rajd Śląska. Sentymentalny powrót Miko Marczyka W tym roku doświadczenie w serii ERC zbiera Mikołaj Marczyk wraz ze swoim pilotem Szymonem Gospodarczykiem. Dla kierowcy kolejny (już piąty) udział w Rajdzie Śląska będzie sentymentalnym powrotem do samych początków kariery. 18 tysięcy kilometrów podróży na Rajd Śląska Marczyk wziął bowiem udział w tej imprezie, kiedy jeszcze była rajdem okręgowym i nosiła nazwę Rajd Mikołowsko-Żorski. Był to pierwszy start w karierze Marczyka i przyniósł on 3. miejsce w klasie RO1. W 2017 roku Miko i Szymon przypieczętowali na Śląsku mistrzostwo Polski w klasie Open N. Po dwóch latach wygrali tę imprezę, zdobywając jednocześnie tytuł mistrzowski w klasyfikacji generalnej. Załoga ORLEN Team triumfowała w okolicach Chorzowa również w 2021 roku. Organizator przygotował dla zawodników 14 odcinków specjalnych. Po odcinku treningowym i kwalifikacyjnym w Zabrzu, rajd wystartuje superoesem w centrum Katowic. Na sobotę zaplanowano dwa przejazdy prób Jastrzębie Zdrój, Ochaby oraz Gmina Jasienica. Dzień zakończy kolejny klasyczny dla śląskiej imprezy superoes pod Stadionem Śląskim. W niedzielę na załogi czeka sześć oesów i będą to próby Marklowice Górne, Hażlach i Województwo Śląskie przejeżdżane dwukrotnie. Na liście zgłoszeń znalazły się 54 załogi, z czego aż 21 skorzysta z aut kategorii Rally2. Jakub Żelepień, Interia