Który klub piłkarski zasługuje na miano najpopularniejszego na świecie? Jeśli do oceny przyjąć jedynie kryterium wirtualne, należy wskazać bez wahania na Real Madryt. "Królewscy" pochwalili się właśnie 40 milionami obserwujących twitterowiczów. Takiej granicy nie osiągnął nie tylko żaden inny klub, ale również żaden inny podmiot sportowy. Fani "Los Blancos", rozsiani po niemal wszystkich kontynentach, mają więc powody do satysfakcji. Real Madryt króluje w mediach społecznościowych Dla porównania - profil FC Barcelona obserwuje na Twitterze 18,2 mln internautów, a broniącego mistrzowskiego tytułu Atletico Madryt tylko 5,2 mln. Jak informuje hiszpański "AS", w najchętniej odwiedzanych mediach społecznościowych na profile Realu zagląda regularnie w sumie 272 mln osób. To również wynik rekordowy. Składa się na niego aktywność na Facebooku (112 mln), Instagramie (110 mln), TikToku (9,9 mln) i wspomnianym Twitterze. Barcelona dystansuje swego wielkiego rywala jedynie na TikToku, gdzie może się pochwalić 13,2 mln obserwujących. Najnowsze wiadomości prosto z Pekinu - sprawdź! Biorąc pod uwagę najpopularniejsze social media, klub z Katalonii może liczyć na obecność 234 mln swoich fanów. W ujęciu globalnym to drugi wynik po ekipie z Santiago Bernabeu. Trzeci w tym zestawieniu jest Manchester United (161 mln). Tuż za podium znalazł się Juventus Turyn (109 mln). ZOBACZ TAKŻE: