Newcastle United to niezwykle zasłużony klub w historii angielskiej piłki. "Sroki" czterokrotnie zdobywały mistrzostwo kraju, ale od ostatniego tytułu minęło już... blisko sto lat (1927). W powrocie na szczyt ma pomóc fundusz, który w 2021 roku przejął Newcastle. Pierwsze skrzypce grają w nim inwestorzy z Arabii Saudyjskiej - i nie zamierzają szczędzić grosza, co już przynosi pierwsze efekty. W poprzednim sezonie "Sroki" zajęły czwarte miejsce w Premier League i zapewniły sobie grę w tegorocznej edycji Ligi Mistrzów. W niej trafiły do bardzo trudnej grupy - z PSG, AC Milan i Borussią Dortmund - ale radzą sobie przyzwoicie, zajmując obecnie trzecie miejsce. To będzie prawdziwy hit, "zaczepka" ma stać się faktem. Gwiazdor piłki kontra wielokrotny mistrz świata Tym ciekawsza była sobotnia informacja o tym, że partnerem klubu została... polska firma, a konkretnie mający swoją siedzibę w Krakowie InPost, większości osób znany przede wszystkim dzięki potężnej sieci paczkomatów, rozwijanej od 2009 roku. Z początku na profilu "Paczkomat, Kurier" na X (dawnym Twitterze) 2 grudnia pojawiła się tajemnicza zapowiedź, która od razu przywodziła na myśl nawiązanie do reprezentacji Polski (InPost jest sponsorem strategicznym "Biało-Czerwonych" od maja 2022 roku), natomiast dużo większą zagadką były inne sformułowania użyte we wpisie, takie jak "czarno-białe" i "big six": Kilka godzin później wszystko stało się jasne. Oto bowiem oficjalnie ogłoszono, że InPost rozpoczął współpracę z Newcastle United. Bez wątpienia należy łączyć to z faktem, że polska firma rozpoczęła ekspansję na brytyjski rynek, na którym chce zdobyć rozgłos. InPost partenerem Newcastle United. Brzoska uderzył w wielkiego konkurenta InPost nie musiał długo czekać na pierwszy mecz "swojej" drużyny. Już w sobotę wieczorem "Sroki" zmierzyły się w hitowym starciu z Manchesterem United. Newcastle wygrało 1:0 po bramce Anthony’ego Gordona z 55. minuty, a Rafał Brzoska postanowił wykorzystać okazję, aby dopiec wielkiemu konkurentowi. Aby w pełni zrozumieć kontekst, należy wiedzieć, że DHL - ogromna międzynarodowa firma kurierska, siłą rzeczy konkurencyjna dla przedsiębiorstwa Brzoski - jest partnerem właśnie Manchesteru United. Polski biznesmen w sobotę triumfował więc na niwie sportowej i nie omieszkał przypomnieć o tym w sieci. Jakub Żelepień, Interia