Niechęć kibiców "Czerwonych Diabłów" względem właścicieli trwa od lat - już ponad dekadę temu sympatycy drużyny dawali wyraz swojej dezaprobacie względem właścicieli. Symbolem ich protestów były zielono-żółte szaliki, nawiązujące do oryginalnych barw klubu, a hasłem przewodnim "Green and gold until they die or fold" (można to przetłumaczyć jako "Zieloni i złoci dopóki oni nie umrą lub nie odejdą"). Kolejna czara goryczy przelana Ostatnie wydarzenia związane z ogłoszeniem powstania Superligi nasiliły niechęć fanów, która swoje ujście znalazła 2 maja, w dzień prestiżowego meczu z FC Liverpoolem. Tłum, początkowo protestujący pod Old Trafford, wdarł się w końcu na murawę boiska. Z tego powodu mecz 34. kolejki Premier League został najpierw opóźniony, a następnie, ze względów bezpieczeństwa, przełożony na późniejszy termin. Wiele wskazuje na to, że czeka nas kolejna faza działań wymierzonych w amerykańskich miliarderów, którzy klubem z Manchesteru zarządzają od 2005 roku. Na Twitterze rozsyłany jest list otwarty do sponsorów klubu, w którym zapowiedziany jest planowany bojkot ich produktów oraz usług. Zobacz także: Premier League. Kibice gospodarzy zasiądą na trybunach w dwóch ostatnich seriach gier "Pasożytniczy związek" "Jako komercyjni partnerzy rodziny Glazerów jesteście uzasadnionymi celami globalnej bazy fanów, ponieważ te 279 milionów funtów rocznie, które płacicie, nie zostanie przekazane na inwestycje w skład, aby konkurować z najlepszymi klubami, które obecnie ścigają United. Nie pójdzie na odnawianie Old Trafford ani obiektów szkoleniowych, które są teraz tak przestarzałe, że stały się symbolem braku zainteresowania Glazera" - możemy przeczytać w oświadczeniu."Wasze pieniądze ze sponsoringu zostaną przeznaczone na zmniejszanie zadłużenia i dywidendy. Wspieranie Glazerów to nie jest wsparcie dla klubu. To utrzymanie pasożytniczego związku" - podkreślono. Zobacz skróty półfinałowych spotkań LM Sprawdź teraz! Długa lista firm W oświadczeniu wskazano, że kibice United powinni nie tylko bojkotować produkty sponsorów klubu, ale także wspierać konkurencyjne firmy - do czasu, aż obecni sponsorzy nie wycofają się z "partnerstwa handlowego z rodziną Glazerów".Jak wylicza ESPN, Manchester United ma 23 globalnych sponsorów. W tym gronie znajdują się firmy takie, jak Chevrolet, Adidas, DHL czy Marriott International.