Już wiadomo, że w rywalizacji o awans do III rundy eliminacji do Ligi Europejskiej Henryk Kasperczak i jego ekipa będą musieli sobie poradzić bez wzmocnienia defensywy, która poniosła olbrzymi uszczerbek przez transfery Arkadiusza Głowackiego i Marcelo. Pozyskany ostatnio Bośniak Gordan Bunoza musi czekać na pozwolenie na pracę, gdyż pochodzi spoza Unii Europejskiej. Dlatego w starciu z FK Szavle nie weźmie udziału. W tej sytuacji nie ma się co dziwić, że trener Kasperczak ma niewesołą minę. Jeden z jego stoperów ma 36 lat (Cleber), a drugi (Mateusz Kowalski) w tym roku kalendarzowym w Ekstraklasie rozegrał ledwie 315 minut. Wisła chce zrobić wszystko, by nie powtórzyć wpadki sprzed roku, gdy na pierwszym etapie walki o Ligę Mistrzów uległa Levadii Tallin. Szavle wyglądają na zespół słabszy od Levadii. W ostatnim meczu przegrały z Taurogami 0-1 i w tabeli dopiero siódme miejsce. *** Zgodnie z tym, o czym poinformowaliśmy w styczniu,nowym sponsorem technicznym Wisły została firma Adidas. Zajęła miejsce Umbro. Wiślacy w strojach Adidasa grali ostatnio w 1999 roku. Z naszych informacji wynika, że Adidas zaoferował Wiśle lepsze warunki - zarówno co do kwoty wynikającej z umowy sponsorskiej, jak i sprzętu sportowego, jaki niemiecki producent sprzętu sportowego będzie dostarczać nie tylko dla pierwszej drużyny, ale też zespołów młodzieżowych. "Cieszymy się, że najlepsza firma produkująca sprzęt sportowy będzie współpracowała z najlepszym polskim klubem, jakim jest Wisła Kraków" - mówi prezes Wisły, Bogdan Basałaj. "Jesteśmy szczęśliwi, że udało nam się nawiązać współpracę z takim klubem jak Wisła Kraków. Cieszymy się, że Wisła dołącza do grona elitarnych klubów na świecie, które ubiera adidas. Mamy nadzieję, że nasza współpraca i dostarczony sprzęt pozytywnie wpłyną na wyniki sportowe i już niedługo będziemy wspólnie mogli emocjonować się meczami Wisły na nowym, pełnym kibiców stadionie" - przekonuje prezes adidas Poland, Artur Czerwonogrodzki. "Umowa z adidas została podpisana na trzy lata - do 1 lipca 2013 roku, z możliwością jej przedłużenia. Oprócz strojów i sprzętu dla pierwszej drużyny, adidas dostarczy również cały asortyment sportowy dla zespołu Młodej Wisły, a także sprzęt meczowy dla juniorów" - mówi dyrektor handlowy klubu, Rafał Smalcerz. Obecnie trwają już prace nad przygotowaniem koszulki, zaprojektowanej specjalnie dla pierwszej drużyny Białej Gwiazdy. "Jesteśmy już po wstępnych rozmowach. Przedstawiliśmy nasze sugestie i pomysły dotyczące wyglądu oraz kolorystyki koszulek. W nich piłkarze Wisły będą grali od przyszłego sezonu" - dodaje Rafał Smalcerz. "Adidas wraca do Wisły Kraków po kilkuletniej przerwie i mamy nadzieję, że tak jak w przeszłości, piłkarze Wisły grając w produktach adidas wzbiją się na szczyty swoich umiejętności i do Krakowa zawitają największe kluby Europy, a sukcesów sportowych będzie przybywać z roku na rok" - mówi Sports Marketing Manager adidas Poland, Krzysztof Łuczakowski.