Sprzedaż oraz spożywanie niskoprocentowego (do 3,5 proc.) alkoholu podczas imprez masowych dopuszcza podpisana przez prezydenta Bronisława Komorowskiego nowelizacja ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych. Rozwiązanie to krytykowało szereg organizacji, w tym stowarzyszenia kibiców, a także niektórzy parlamentarzyści i duchowni. - Podpisana przez prezydenta nowelizacja zawiera szereg uregulowań, które pozwalają poprawić poziom bezpieczeństwa na stadionach. Dopuszcza także sprzedaż niskoprocentowego alkoholu, ale UEFA nie planuje sprzedaży alkoholu na stadionach i w ich bezpośrednim otoczeniu - powiedział rzecznik spółki powołanej przez UEFA i PZPN i działającej w imieniu tych organizacji. Jedynym podmiotem uprawnionym, na mocy porozumienia z UEFA, do sprzedaży piwa na obiektach piłkarskich mistrzostw Europy, jest Grupa Carlsberg, oficjalny sponsor UEFA EURO 2012. W przesłanym oświadczeniu Carslberg informuje, że na stadionach będzie prowadzona sprzedaż wyłącznie piwa bezalkoholowego. "Podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej od wielu lat obowiązują wspólne uzgodnienia między UEFA oraz Grupą Carlsberg, które zezwalają na sprzedaż wyłącznie piwa bezalkoholowego na stadionach podczas turnieju. Mimo, że polskie prawo - w myśl nowelizacji ustawy - dopuszcza sprzedaż i spożycie napojów alkoholowych o zawartości do 3,5 procent alkoholu podczas wybranych imprez, w trakcie UEFA EURO 2012 na stadionach Grupa Carlsberg przewiduje sprzedaż piwa wyłącznie bezalkoholowego" - głosi oświadczenie. Jak przypomina Głuski, podobnie zasady obowiązywały na poprzednich turniejach rangi mistrzowskiej oraz na wszystkich imprezach odbywających się pod egidą UEFA, w tym na meczach piłkarskiej Ligi Mistrzów.