Reklama

Reklama

Stadion Lecha za dwa lata

Stadion Miejski w Poznaniu będzie gotowy w połowie 2010 roku. Obiekt pomieści 46 500 widzów i będzie całkowicie zadaszony.

Władze Poznania swój reprezentacyjny stadion rozpoczęły modernizować już w 2003 roku, gdy nie myślano jeszcze o organizacji piłkarskich mistrzostw Europy. Wybudowano wówczas całkowicie nową, tzw. czwartą trybuną, całkowicie zadaszoną (dach zamontowano w 2006 r.), która może pomieścić 8500 widzów. Przed rokiem oddano do użytku kolejną trybunę o pojemności 6500 osób, na której obecnie jest dobudowywane tzw. trzecie piętro z kolejnymi 2600 miejscami.

Przyznanie Polsce i Poznaniowi Euro 2012 przyspieszyło prace na stadionie. Już latem tego roku zostanie ogłoszony przetarg na rozbiórkę trybuny nr 1 i 3, mieszczących się wzdłuż linii bocznych. Dla kibiców oznacza to szereg utrudnień w postaci przede wszystkim ograniczonej liczby miejsc. "Istnieje możliwość nałożenia na siebie terminów modernizacji, ale nie dopuścimy do sytuacji, że dostępna dla kibiców będzie tylko jedna trybuna" - wyjaśnia Arkadiusz Kasprzak, wiceprezes Lech Poznań.

Reklama

Całkowita modernizacja poznańskiego stadionu potrwa do połowy 2010 roku. Obiekt pomieści 46500 widzów.

Oprócz prac związanych z modernizacją stadionu, trwają przygotowania do przebudowy infrastruktury drogowej wokół obiektu. "W tym roku kończymy przebudowę ulicy Głogowskiej, która połączy miasto z autostradą. Wkrótce ogłosimy przetarg na przebudowę ulicy Bułgarskiej, przy której znajduje się stadion"- powiedział Henryk Spychalski, szef zespołu ds. obsługi komunikacyjnej na Euro 2012 w Poznaniu.

Nowe, dwupasmowe drogi pozwolą na szybki i łatwy dojazd z autostrady i z lotniska na Stadion Miejski. W obu przypadkach nie powinien on zająć więcej niż 10-15 minut. Są już gotowe projekty nowych rozwiązań komunikacyjnych, które ten czas mogą jeszcze bardziej skrócić. "Przymierzamy się do realizacji odcinka zachodniego trzeciej ramy komunikacyjnej. Nie jest jednak do końca spięte finansowanie tego projektu. A ten odcinek w dużym stopniu ułatwił funkcjonowanie układu komunikacyjnego wokół stadionu" - dodał Spychalski.

Miasto przygotowało szereg projektów dotyczących modernizacji i budowy nowych tras tramwajowych oraz zakupu taboru komunikacyjnego. Ich realizacja będzie zależeć w głównej mierze od wysokości dotacji jakie otrzyma Poznań z budżetu centralnego.

Obecnie są realizowane dwie inwestycje z zakresu bezpieczeństwa. Rozbudowywany jest system monitoringu wizyjnego miasta i infrastruktury technicznej. Jednocześnie trwa budowa systemu informatycznego, wspomagającego zarządzanie w sytuacjach nadzwyczajnych zagrożeń.

Dowiedz się więcej na temat: stadiony | obiekt | Poznań | stadion miejski | Stadion Miejski w Poznaniu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje