Sokoliki Cup 2025 rozstrzygnięty! To już czwarta edycja prestiżowego turnieju piłkarskiego
Za nami czwarta edycja Sokoliki Cup – jednego z największych turniejów piłki nożnej dla dzieci w Polsce organizowanego przez firmę Sokołów, Mazowiecki Związek Piłki Nożnej oraz Aktywną Warszawę. Finały zawodów zostały rozegrane w Dniu Dziecka 1 czerwca na stadionie warszawskiej Legii. W rywalizacji wzięły udział 24 najlepsze drużyny, a ambasadorami zmagań byli Łukasz Fabiański (po raz kolejny) oraz Pascal Brodnicki.

W niedzielę 1 czerwca na Stadionie Miejskim Legii Warszawa im. Marszałka J. Piłsudskiego odbył się finał turnieju Sokoliki Cup, organizowany przez firmę Sokołów, Mazowiecki Związek Piłki Nożnej, a także Aktywną Warszawę. Celem turnieju jest rozwój sportowych pasji wśród dzieci i promocja aktywnego stylu życia i zdrowego odżywiania.
- Inicjatywa Sokoliki Cup narodziła się już kilka lat temu. To już jej czwarty finał. Narodziła się ona z potrzeby promowania zdrowego stylu życia. Z jednej strony zbilansowanej diety, której jesteśmy prekursorem, ponieważ Sokoliki są bardzo zbilansowanym produktem śniadaniowym i przekąskowym dla dzieci. Drugą część zdrowego stylu życia stanowi sport i po połączeniu tego postanowiliśmy stworzyć Sokoliki Cup. Wyciągamy dzieci do rywalizacji sprzed ekranów smartfonów na słońce, zieloną trawę w piękną pogodę. Ta rywalizacja jest ważna w życiu, także to jest fantastyczne wydarzenie dla dzieci - powiedział Prezes Zarządu Sokołów S.A. Przemysław Gostkiewicz.
MKL SEMP Siedlce zwycięzcą Sokoliki Cup. W zmaganiach wzięło udział blisko 300 uczestników
Sokoliki Cup to turniej piłki nożnej dla dzieci w kategorii U-10. W tym roku startowały drużyny z rocznika 2015. W rywalizacji uczestniczyli zarówno chłopcy, jak i dziewczynki - drużyny miały mieszane składy. W sumie na płycie stadionu Legii Warszawa pojawiło się blisko 300 zawodników i zawodniczek.
- To jest impreza dla całych rodzin. Mamy też część zabawową dla mniejszych dzieci, które mogą się pobawić. Starsze mają food trucki, jedzenie, koncert. Jest to impreza, w której każdy z rodziny znajdzie coś dla siebie - podkreślał prezes Przemysław Gostkiewicz.
Uczestnicy zostali wyposażeni przez organizatorów w profesjonalne stroje z herbami, nazwami drużyn i logo sponsora. Dzięki temu mogli poczuć się jak profesjonalni piłkarze. Dla dzieci przygotowano także strefę zabaw z wieloma atrakcjami, strefę gastronomiczną oraz występ zespołu Trzech Króli.
Tegoroczne eliminacje odbywały się w sześciu lokalizacjach: Złotokłosie, Warszawie, Przasnyszu, Płocku, Radomiu oraz Skórcu. Do wielkiego finału awansowały 24 zespoły, które zostały podzielone na cztery grupy.
Grupa A: Radomiak Radom, KS Stoczniowiec Płock, KS Błonianka, KS Ursynów Warszawa, Moście 20 Tarnów, JKS Jarosław
Grupa B: SSM Wisła Płock, Talencik Radom, BVB Academy WBS Warsaw, KS Laura Chylice, DAP Dębica, Warta Dobrów
Grupa C: UKS Młode Orły N. Pułtusk, GULKS Naprzód Skórzec, FFK Warszawa, UKS Varsovia Warszawa, Grom Osie, Świt Nowy Dwór Mazowiecki
Grupa D: MKL SEMP Siedlce, Juventus Academy, KS Ursus Warszawa, PKS Radość, Brentwood Youth AFC, KS Warka
Do fazy finałowej awansowało 12 zespołów. Ostatecznie turniej wygrała drużyna MKL SEMP Siedlce, która w wielkim finale triumfowała nad SSM Wisłą Płock 3:0. Natomiast w spotkaniu o trzecie miejsce FFK Warszawa pokonała Radomiaka Radom 3:1. Miejsce piąte wywalczył KS Błonianka, a kolejno uplasowały się GULKS Naprzód Skórzec, PKS Radość i DAP Dębica.
Łukasz Fabiański wspiera Sokoliki Cup. W planach jest dalszy rozwój turnieju
Po raz kolejny funkcję ambasadora turnieju Sokoliki Cup pełnił Łukasz Fabiański. 57-krotny reprezentant Polski ponownie pojawił się na stadionie Legii Warszawa, by wesprzeć inicjatywę.
- To jest piękny turniej. Cieszę się bardzo, że mogłem w nim po raz kolejny uczestniczyć, zobaczyć, jak to wszystko rośnie, jaka to jest wielka atrakcja dla dzieciaków, które tutaj grają - podkreślił były bramkarz West Ham United.
W trakcie zawodów nasz bramkarz cierpliwie i z entuzjazmem pozował do zdjęć z uczestnikami i rozdawał autografy. Fabiański zwraca uwagę, jak ważne są tego typu wydarzenia dla młodzieży.
- O aktywności fizycznej cały czas trzeba przypominać, mówić, bo jest najlepsza część rozwoju człowieka. Żeby być aktywnym fizycznie, żeby starać się zwracać uwagę na to, żeby młodzież znajdowała swoje pasje, a pasje, takie sportowe, myślę, że są wyjątkowe. Myślę, że dla tych dzieci to jest bardzo fajna przygoda, więc jeśli uda nam się wznieść tę aktywność fizyczną i pasję do piłki nożnej, to będzie to tylko z korzyścią dla nich - przyznał.
Prezes Zarządu Sokołów S.A. Przemysław Gostkiewicz zapewnia, że tegoroczna edycja Sokoliki Cup nie była ostatnią, a wręcz przeciwnie. W planach jest dalsze rozwijanie turnieju, być może nawet i poza granice naszego kraju.
- Chcemy rozwijać ten turniej ilościowo i terytorialnie. W zeszłym roku mieliśmy około 1000 dzieci w eliminacjach, teraz mamy 1500. Mamy też w tym roku pierwszy raz drużynę z zagranicy, drużynę z Anglii. Także chcemy rosnąć, chcemy to powtarzać w ten Dzień Dziecka, to jest nasz cel - zapowiedział prezes Gostkiewicz.