- Pracę nad rozwojem marki Pucharu Polski prowadzimy od wielu lat. Zakończyliśmy kolejny etap. Od pewnego czasu mamy - transmitującą rozgrywki - telewizję, mamy finał rozgrywany na wspaniałym obiekcie - PGE Stadionie Narodowym, teraz pozyskaliśmy sponsora tytularnego - powiedział sekretarz generalny PZPN Maciej Sawicki. - To bardzo ważne, bo możemy zwycięzcę tych pięknych rozgrywek godnie wynagrodzić - komentował podpisanie umowy prezes PZPN Zbigniew Boniek. 3 mln zł dla zwycięzcy Już we wrześniu związek ogłosił, że pula nagród dla uczestników rozgrywek wyniesie aż 6,6 mln zł, co stanowi dwukrotny wzrost w porównaniu z poprzednią edycją. Premię dostaje już przegrany w 1/32 finału - w wysokości 10 tys. zł. Triumfator Totolotek Puchar Polski 2019 otrzyma 3 mln, aż trzy razy więcej niż zwycięzca z ubiegłego roku. PZPN chce w ten sposób uatrakcyjnić rozrywki i podnieść przy tym poziom sportowy, choć to nie jest takie oczywiste. - Oczywiście, pieniądz pomaga w zrobieniu jakości, ale jakość naszych drużyn zależy w większości przypadków od tego, jacy ludzie pracują w polskiej piłce, jak zarządzają klubami, jak trenują piłkarzy - tłumaczy Zbigniew Boniek. Totolotek zostanie przy innych sportowych projektach Na mocy podpisanej umowy z Totolotkiem logotyp rozgrywek z nazwą sponsora pojawi się na rękawkach strojów meczowych drużyn, na bandach reklamowych, ściankach prasowych, oraz podczas transmisji telewizyjnych. Wymogi te będą obowiązywać już w tegorocznej edycji, a od przyszłego sezonu - od 1/32 finału. Partnerem Pucharu Polski pozostała również firma Atlas. - Pracujemy nad innymi sponsorami. Rozmowy się toczą i mam nadzieję, że wkrótce zostaną zakończone - powiedział Interii Maciej Sawicki. Totolotek, od wielu lat związany z polskim sportem, jest m.in. sponsorem lidera ekstraklasy - Lechii Gdańsk, siatkarskiej drużyny PGE Skra Bełchatów, czy koszykarzy Legii Warszawa. Nie zamierza przestać wspierać dotychczasowych projektów. - Ale chcieliśmy pozyskać projekt marketingowy, który ma charakter ogólnopolski i dociera do kibiców w różnych rejonach kraju. Totolotek Puchar Polski stwarza taką możliwość. Poza tym to są ciekawe rozgrywki, pełne niespodzianek, co za tym idzie - emocji, doskonale przygotowane pod względem marketingowym z efektownym finałem na Stadionie Narodowym - tłumaczy dyrektor marketingu firmy Mariusz Rzeczkowski. W tym sezonie, tak jak w poprzednich latach, mecz o zwycięstwo w PP rozegrany zostanie 2 maja. Najbliższe spotkania - ćwierćfinałowe - odbędą się 27 lutego. Zagrają: Puszcza Niepołomice - Miedź Legnica, Górnik Zabrze - Lechia Gdańsk, Odra Opole - Jagiellonia Białystok, Raków Częstochowa - Legia Warszawa. Olgierd Kwiatkowski