Reklama

Reklama

Przy Euro inwestują w drogi

Kilkanaście projektów drogowych o łącznej wartości ponad 2 mld zł zostanie zrealizowanych w ramach przygotowań Wrocławia do piłkarskich mistrzostw europy w 2012 r.

Kilkanaście projektów drogowych o łącznej  wartości ponad 2 mld zł zostanie zrealizowanych w ramach  przygotowań Wrocławia do piłkarskich mistrzostw europy w 2012 r.

Do 2010 r. w stolicy Dolnego Śląska ma powstać ok. 32 km nowych ulic oraz 34 duże obiekty drogowe - mosty, wiadukty i tunele.

Jak powiedział we wtorek koordynator projektów spółki Wrocławskie Inwestycje Piotr Wachulec, wszystkie inwestycje zostały już rozpoczęte, ale znajdują się na różnym etapie zaawansowania. - Daje to gwarancję, że ich budowa zostanie zakończona w terminie, czyli do 2010, to jest z rocznym buforem w stosunku do wymagań UEFA - dodał koordynator.

Drogowe inwestycje we Wrocławiu podzielone są na trzy główne grupy: przebudowa ulic wokół mającego powstać na Euro stadionu na wrocławskich Maślicach, budowa północnej obwodnicy śródmiejskiej oraz budowa połączenia drogowego port lotniczy - droga krajowa nr 94 - stadion.

Reklama

Zdaniem Wachulca najważniejszą lokalizacją są tereny wokół stadionu. Do 2010 r. ma tam być wybudowany zespół komunikacyjny, który pozwoli dotrzeć kibicom do areny piłkarskiej. Przy stadionie powstanie m.in. węzeł tramwajowo-autobusowy, a także węzeł przesiadkowy, zaprojektowany w ten sposób, by obsługiwać zarówno kolej jak i specjalny, szybki tramwaj.

Węzły będą połączone z parkingami rowerowymi, samochodowymi i autobusowymi, które powstaną bezpośrednio przy stadionie. - Również ulice wokół stadionu zostaną przebudowane stricte pod jego potrzeby. Powstanie 5 pasów ruchu, a komunikacja będzie sterowana w zależności od tego czy stadion się napełnia, czy też opuszczany jest przez widzów - dodał Wachulec.

Zadaniem północnej obwodnicy śródmiejskiej jest usprawnienie komunikacji w okolicy Mostu Milenijnego, a dzięki budowie specjalnego łącznika drogowego, zostanie ona połączona z powstającą obwodnicą autostradową.

Trzecią i najbardziej kosztowną inwestycją jest budowa połączenia drogowego port lotniczy - droga krajowa nr 94 - stadion. Powstanie ona w trybie "zaprojektuj - wybuduj". - Oznacza to, że zamawiający określa podstawowe założenia projektowe, a wykonawca, który wygra przetarg, wykonuje projekt budowlany, uzyskuje pozwolenia na budowę i on później wykonuje wszystkie roboty. Skraca to przede wszystkim czas potrzebny na realizację inwestycji - podkreślił Wachulec.

Zdaniem koordynatora najtrudniejsze do wykonania są inwestycje w terenie zurbanizowanym. Problemy mogą również wystąpić w kwestii rozstrzygania przetargów.

- Termin 2010 r. być może w niektórych miejscach się opóźni, może miesiąc, może dwa miesiące, ale nie zakładamy żeby mogło to zburzyć nam układ komunikacyjny, to jest właściwie niemożliwe - mówił Wachulec.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL