Reklama

Reklama

Piłka nożna. Za prawa do nazwy stadionu Corinthians sponsor zapłaci ponad 54 mln dol.

Jeden z najbardziej znanych piłkarskich klubów w Brazylii Corinthians sprzedał prawa do nazwy swojego stadionu w Sao Paulo firmie farmaceutycznej za 300 mln reali, czyli blisko 54,5 mln. dol. Umowa ma obowiązywać przez najbliższe 20 lat.

Obiekt został wybudowany na mistrzostwa świata w 2014 roku i może pomieścić 49 tysięcy widzów.

Reklama

Podpisanie umowy, według której nazwa stadionu to Neo Chemical Arena, wiąże się z obchodami 110-lecia istnienia klubu.

Corinthians to druga pod względem rozpoznawalności i popularności drużyna piłkarska w Brazylii, po Flamengo. Jego kibicami jest ponad 35 mln mieszkańców tego południowoamerykańskiego kraju. 

Na stadionie odbywają się inne imprezy kulturalne, w tym koncerty muzyczne, ale mecze piłkarskie są priorytetem. Budowa obiektu miała pochłonąć 60,9 mln dol., ale w rzeczywistości kosztowała blisko trzy razy więcej. Kłopoty, także finansowe, w trakcie realizacji projektu pokonywano dzięki "zaangażowaniu" byłego prezydenta kraju Luiza Inacio Lula da Silva, który był... fanem Corinthians.

olga/ cegl/

 

Dowiedz się więcej na temat: Corinthians Sao Paulo

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje